Wednesday, August 4, 2021

Filem Jepun | Shi to no Yakusoku (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem penyiasatan yang menarik.. Kisah seorang perempuan yang mati ketika pergi bercuti bersama keluarganya.. Suguro seorang penyiasat yang kebetulan berada di hotel tempat keluarga tersebut menginap.. Selain keluarga tersebut, ada doktor, penyelaras harta untuk keluarga tersebut, seorang ahli politik dan editor buku.. Perempuan yang mati tu merupakan seorang mak yang sangat mengongkong anak-anaknya dari bercampur dengan orang luar.. Pergaulan yang sangat-sangat dikawal.. Anak-anaknya memang ada keinginan nak membunuh si emak.. Namun bila terbongkar kebenaran disebalik kematian si emak, sangat mengejutkan.. Pembunuhnya seorang yang tak disangka dan ada masa silam dengan si emak..

Memang menarik bila tengok filem yang membabitkan penyiasatan..

Special: Shi to no Yakusoku
Also Known As: Appointment with Death, Promise of Death, Promise with Death, Shitonoyakusoku
Screenwriter: Mitani Koki
Director: Joho Hidenori
Genres: Mystery, Crime, Drama
Country: Japan
Episodes: 1
Aired: Mar 6, 2021
Aired On: Saturday
Original Network: Fuji TV
Duration: 1 hr. 54 min.

 Adapted from the novel "Appointment with Death" published by Agatha Christie.

6 comments:

  1. Wahh cerita baru. Jalan cerita menarik. Ada plot twist. Nak tengok nantilah.

    ReplyDelete
  2. penyiasatan macam conan pulak. Hehe

    ReplyDelete
  3. Wahh kalini movie ala2 detective gituuu

    ReplyDelete
  4. fuhhh mak dia memang problem akibat masa silam ke? Macam syok nak layan ni

    ReplyDelete
  5. Adaptasi novel Agatha Christie. Nak kena tengok ni 😊

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »