Saturday, August 14, 2021

Filem Animasi US | Luca (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Animasi yang menarik untuk ditonton bersama anak-anak.. Luca merupakan raksasa laut yang bila naik ke darat bertukar menjadi manusia.. Seumur hidupnya tak pernah ke darat sampailah dia berkenalan dengan Alberto.. Alberto seekor raksasa laut yang selalu berulang alik antara laut dan darat.. Malah Alberto menjadikan darat sebagai tempat tinggalnya.. Berkenalan dengan Alberto membuatkan Luca selalu ke darat dan akhirnya perbuatan Luca diketahui keluarganya.. Bagi menghalang Luca ke darat, emak Luca ingin menghantar Luca ke laut dalam untuk tinggal bersama pakciknya tapi Luca melarikan diri ke pekan manusia bersama Alberto.. Di sini Luca dan Alberto berkenalan dengan Giulia.. Melalui Giulia, Luca dan Alberto menyertai kejohanan triathlon untuk mendapatkan hadiah wang bagi membeli Vespa idaman mereka.. Namun ianya bukan mudah tambah Luca punya sikap ingin tahu yang tinggi hingga hubjngan Luca dan Alberto berantakan.. Berjaya atau tak mereka, kenalah tonton.. Persahabatan, kekeluargaan dan betapa ilmu itu menyeronokkan bagi kanak-kanak..

Luca
2021 ‧ Comedy/Adventure ‧ 1h 36m
Set in a beautiful seaside town on the Italian Riviera, the original animated feature is a coming-of-age story about one young boy experiencing an unforgettable summer filled with gelato, pasta and endless scooter rides. Luca shares these adventures with his newfound best friend, but all the fun is threatened by a deeply held secret: he is a sea monster from another world just below the water's surface.


4 comments:

  1. kalo tgk ngn ank best ni.. boleh la layan sementara pkp ni.. hihikk

    ReplyDelete
  2. Mcm best je.. tgk kt mana ni sha?

    ReplyDelete
  3. menarik juga ..ada dah dalah list tontonan tetapi belum tengok lagi

    ReplyDelete
  4. comel lah luca ni tapi perangai dia boleh tahan annoying jugak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »