Thursday, August 12, 2021

Drama Korea | Goedam (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Okay.. Drama ini drama seram ye.. Sha pun tertengok sebenarnya.. Drama yang tak ada logik tapi sangat menyeramkan.. Sha tengok waktu siang pun terasa seramnya.. huhuhu.. Walaupun setiap episod tu pendek je namun berjayalah buat kita sebagai penonton untuk rasa seram bila menonton dramanya.. Memang urban legend sungguh..

Drama: Goedam
Also Known As: Ghost Story, The Possessed, Doshi Goedam
Genres: Thriller, Horror, Psychological, Supernatural, Mature
Country: South Korea
Episodes: 8
Aired: Aug 20, 2020
Aired On: Thursday
Original Network: Netflix
Duration: 10 min.
When night falls on this city, shadows and spirits come alive in this horror anthology series focused on urban legends.
(Source: Netflix)

3 comments:

  1. South korea punya cerita hantu memang seram. Even tengok siang, malam teringat yaaaa hampeh betul hahaha

    ReplyDelete
  2. kalau cerita seram korea memang takut dia lain macam, kadang2 boleh bawak ke mimpi jugak...

    ReplyDelete
  3. Kalau KakSha dah kata seram tu, memang seram nampak tu. Tengok poster pun macam banyak kisah seram tu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »