Friday, August 13, 2021

Drama China | The Silent Criminal (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Punyalah lama peram drama pendek ini.. hehehe.. Tengok episod 1 separuh jalan je setiap kali buka.. Kali ini cuba jugalah layan bagi habis.. Eh, cam ada sambungan je.. huhuhuhu.. Hidup balik perempuan tu..

Cerita berpunca dari senjata bernama Dayintuya yang telah dicuri 19 tahun dulu.. Kunci ini gunanya untuk buka tempat simpan Harta Bainasu.. Harta yang berupa pelbagai jenis senjata.. Peng Bao yang pernah jadi Sida-sida satu masa dahulu telah melakukan pemberontakkan bila abang dia kena bunuh dengan maharaja.. Namun tanpa Peng Bao tahu, abang dia bukanlah dibunuh saja-saja.. Sebaliknya abang dia yang minta maharaja bunuh dia sebab nak menutup rahsia Harta Bainasu yang telah disebar luas oleh Peng Bao dan menyelamatkan nyawa Peng Bao juga.. Tapi biasalah orang jahat kan.. Fikir nak balas dendam je, bukan nak cari punca sebenar kejadian.. Maka maharaja yang sekarang ini iaitu Long Yao terpaksa menyamar sebagai pengawal diraja berkerjasama dengan Shi Jing Yao seorang detektif menyiasat mengenai senjata Dayintuya ini.. 

Sesuailah tajuk drama ini.. Silent Criminal.. Penjahat yang bersembunyi disebalik topeng kebaikan dan muncul pada saat genting untuk mengkhianat.. Drama ini memang tunjuklah manusia ini kalau dah jahat, bukan boleh bagi muka.. Bila-bila je dia boleh tikam belakang dan bunuh dengan sesuka hati.. Bahaya owh..

Drama: The Silent Criminal
Also Known As: Battle of No Master, Shuang Yao Ji
Genres: Historical, Mystery, Wuxia
Country: China
Episodes: 13
Aired: Nov 9, 2020
Aired On: Monday
Original Network: iQiyi
Duration: 35 min.
Dastardly thieves hatch a murderous plan in a quiet, sleepy town. They plot to seize a box containing a powerful weapon that has the potential to bestow its bearer with devastating powers.
But when they finally get their hands on the precious box, it proves to be empty, and they are mysteriously executed.
Long Yao is high-born royalty – but he is also a fearsome warrior, a skilled martial artist, and a tireless believer in justice. He decides to embark on an undercover mission to find out what has happened to the weapon, and the thieves who tried to seize it. His quest leads him to cross paths with Shi Jing Yao, a lowly town investigator. At first, Long Yao suspects Shi Jing Yao of having a role in the killings… but soon realizes that he is innocent, and could actually become a very powerful ally indeed.
Also on the hunt for their own forms of justice are Li Huang Wu, a fierce, self-styled warrior queen who has turned outlaw on a mission to avenge the death of her father – and Zhao Ge, an ambitious woman who wields fearsome magical powers.

(Source: Viki)

3 comments:

  1. Maharaja pun terpaksa menyamar sebab nak cari penjenayah . dasyat2

    ReplyDelete
  2. tak sangka ada drama china yg sikit je episodnya..hehe..menarik ni, raja menyamar jd penyiasat..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »