Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Saturday, January 21, 2017

Peristiwa 18 Januari 2017

Assalammualaikum..
Hye semua..

Sakit owh.. 18.01.2017 (Khamis)
Sha jatuh motor lagi..
Dah nak jadikan..
Teruk jugalah..
Kaki kiri lah kena hempap dengan motor..
Sha break mengejut, apa lagi..
Terjatuh la.. tak sempat nak lompat..
Terus motor tu hempap kaki Sha..
Dia punya sakit.. Allah je yang tahu..
Fikiran melayang masa bawa motor..
Bila tetibe kereta muncul depan mata tu yang break mengejut..
Mujurlah tak eksiden dengan kereta..
Tapi lepas tu memang Sha bangun dan bawa motor..
Pergi dekat pejabat pentadbiran tunggu encik suami..
Sampai je, memang tak boleh nak bangun kemana-mana..
Kaki dah start berdenyut-denyut..
Terus encik suami bawa g emergency..
Mujurlah tak ramai orang..
Cepat je dapat jumpa doktor..
Kena buat upt (nak tgk pregnant ke tak) baru buat x-ray..

Memang berdenyut-denyut.. Lututkan..
Nak lurus memang tak boleh...
Masa X-RAY tu kena lurus kaki..
Meleleh-leleh air mata tahan sakit..
Mujurlah tak patah.. doktor bagi mc 2 hari..
Malam encik suami tolong sapu minyak..
Tidur pun entah ke mana..

Tempat-tempat lain start sakit esoknya..
Memang terseksa bila tak boleh luruskan kaki..
Nak jalan payah.. memang baring jelah kekenyangan..
Makan ubat je, tidur..

Dugaan Allah..
Lama dah tak jatuh motor..
Last masa ngandungkan Amani 7 bulan..
Kali kedua 18.01.2017..
Dengan Audit yang nak datang..
Adoilah... Malang memang tak berbau..

Bukan Sha je yang teruk..
Si Merah Sha nie pun cedera juga..
Bengkok break tu..
Ini pun Encik Suami yang ambil yg gambar..
Sha memang tak perasan..

7 comments:

  1. teruk juga tu kak sha sampai bengkok break,,alhamdulillah selamat..cepat sembuh ye kak sha, rehat banyak2....

    ReplyDelete
  2. Take care Sha. Motor banyak lagi risikonya. Ana dulu pun bawa motor pergi kerja belajar 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Ana.. bawa motor nie memang lebih berisiko..

      Delete
  3. Alahai kesiannya SYa. Yelah kita bila jatuh ke jogging ke kan sakitnya datang besok. Aduhhhh...dapat dah bayangkan tu.
    Alhamdulilah tak berapa teruk ye Sya

    ReplyDelete
  4. hati2 ... lain kali jgn biarkan fikiran melayang2 waktu memandu dan menunggang ye .. bahaya tu .. nasib baik tak jd apa2... pi berurut la .. tkt silap urat ke ape ke

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI