Saturday, January 7, 2017

Tutorial Tumis Kacang Botol

Assalammualaikum..
Hye semua..

Sayur Feveret Sha.. Kacang botol.. Makan camtu je dengan sambal belacan pun sedap.. Ini alternatif kalau nak kelainan tau..

Bahan-bahannya..
Kacang botol segenggam dihiris..
Bawang merah, bawang putih dan cili merah dihiris.. Nak tumbuk pun Okay ke.. Telur ayam sebutir..

Panaskan minyak dalam kuali..

Tumis bawang-bawang dan cili tadi hingga naik bau..

Kemudian masukkan kacang botol..

Pecahkan telur ditengah-tengah sayur tu..
Kacau bagi sekata..
Masukkan garam sedikit..

Dah siap..
Makan macam nie je pun sedap..

15 comments:

  1. Sedapnye... My fav, kacang botol..Q_Q

    ReplyDelete
  2. Ju suka sgt mkn ngn belacan ni !! =D

    ReplyDelete
  3. feberet lea ni.. Selalu jugak masak ni.. mudah.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Ana kalaj kacang botol suka makan mentah atau buat kerabu. Boleh tambah nasi berpinggan2. Lepas tue nangis bila diri atas penimbang :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. samalah kita Ana.. makan sedap lupa diri.. bila diri atas penimbang baru nak nangis.. hehehe.

      Delete
  5. wah nampak sedap la akak, kite selalunya mak buat kerabu kacang ni.

    ReplyDelete
  6. fevret busyra ni kacang botol.. kalau org kedah panggil kcng sirihhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. ada nama lain ye.. pengetahuan baru nie..

      Delete
  7. Dulu kecik2 suka petik kacang botol ni main masak-masak lepastu mak marah, dh besar baru faham kenapa mak marah, sedapppppp ohhhh, membaziaq betui pi main masak2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. samalah ngn akak.. dok buat main gak dulu..

      Delete
  8. sedap dah lama tak makan..kalau beli skg kebanyakan yang dah tua

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »