Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Friday, January 6, 2017

Cabaran 7 Hari Blogging - #5 Subjek Kegemaran

Assalamualaikum..
Hye semua..

Yeah!! dah sampai cabaran yang ke lima..
Cabaran kali ini pasal subjek kegemaran..
Sha paling suka Bahasa Inggeris..
Bermula Tingkatan 2 sehingga ke tingkatan 5..
Kenapa Sha suka?? Sebab cikgu dia ohsem..
Baik sangat dan sentiasa membantu pelajar..
Kerana subjek Bahasa Inggeris nie jugalah Sha jatuh cinta pada novel dan buku-buku Bahasa Inggeris.. Sha rajin membaca kerana cikgu ini..
Kerana subjek ini jugalah Sha menjadi berani bersuara dan ke depan..
Setiap kali perhimpunan Sha akan ada untuk bacaan Sajak, bercerita (dalam bahasa inggeris..)
Memang ke depan sesajalah muka Sha nie..
Minat membaca tu membawa sampailah Sha berkerja sekarang nie..

Segala jenis bahan bacaan..
Dari buku, novel, komik, majalah dan juga suratkhabar..
Semuanya Sha baca..
Sekarang Sha nak pupuk minat membaca nie dekat Amani pula..
Tak rugi membaca.. Menambah kosa kata dan juga pengetahuan..
Jangan sangka novel tu hanyalah bacaan santai..
Dalam novel pun ada pengajaran dan ilmu..
Kena pandai pilihlah.. Ada je yang bagus..

Jom membaca.. Hehehe..

Cabaran 7 Hari Blogging - #5 Subjek Kegemaran

5 comments:

  1. aida paling suka maths.
    english ok la...
    faktor cikgu yg best pun satu kan.
    cikgu tu buat kita minat blaja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aida.. faktor cikgu memang memainkan peanan.. hehehe

      Delete
  2. Bestnye kalau ana pun suka baca buku bahasa Inggeris. Dari sek lg mmg BI bkn subjek kegemaran. Cuma zaman U je br belajar BI nie sbb semua dalam BI. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh Ana.. mulakan dengan bacaan yang simple2 macam komik.. Lepastu baru beralih kepada novel..

      Delete
  3. kita sama ,...MV pun suka membaca

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI