Friday, January 13, 2017

Projek Seram Hostel oleh Hasrudi Jawawi, Eqbal Mohaydeen, Noorfadzillah & Ilya Abdullah

Assalamualaikum..
Hye semua..
Projek Seram yang seterusnya..
Jom mengembara ke Hostel pula..
Macam-macam ada.. Hehehe..

Hilang oleh Hasrudi Jawawi
"Apabila yang berada di hadapan mata, bukanlah yang sebenarnya..."
Okay.. seram..
Bila terlalu obses dengan persahabatan..
Tapi kesian kat dia.. Hilang terus dirinya dari dunia..
Cite nie sedih dan seram bergabung...
Memula ingat kan memang diorang ada lagi..
Rupanya dah tak ada ye..

10 Oktober oleh Eqbal Mohaydeen 
"Setiap kali ia menjelang, kematian penamatnya.."
Kejam gila.. Mengerikan..
Namun ada sesuatu yang bagus dalam cerita ini..
Syaitan tu memang kekenyangan memperdayakan..
Keyakinan kita kepada Allah lah yang akan menyelamatkan kita..
Tapi memang ngeri la.. Serious ngeri..

Petaka di Rawalingga oleh Noorfadzillah
"Jaga-jaga! Jangan terpedaya apa yang kau lihat."
Pergh!! Memang mengelirukan.. Banyak yang pelik di Hostel ini..
Betapa syaitan itu berusaha mengelirukan manusia..
Kerana tamakkan harta dan kehidupan dunia, manusia yang tak berdosa menjadi mangsa..
Memang kita perlu berpegang teguh pada Allah dan Islam..

SYY... oleh Ilya Abdullah
"Jangan celopar, bila jumpa di depan mata baru kau diam!"
Kerana celupar nyawa menjadi taruhan..
Memang meremang dibuatnya..
Yang disangka manusia rupanya hantu..
Mujurlah masih ada jiwa yang terselamat..
Tapi kesian pada jiwa yang terperangkap..

Keempat-empat penulis memberikan cerita yang menarik mengenai hostel..
Sha mula membaca pada 07.01.2017..
Tamat pada 10.01.2017..

3 comments:

  1. Alamak seram....biasa kena kt hostel dulu...larikkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Bacalah Linda..
      Boleh mengimbau kenangan lama..

      Delete
  2. kena masuk list buku2 ni..kena buat tabung ni haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »