Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Saturday, July 8, 2017

Kursus / Latihan Pembantu Pustakawan

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kali ini Sha nak share kursus atau latihan yang perlu untuk Pembantu Pustakawan..
Ini adalah asas untuk menjadi PP yang bagus..

Antara kursusnya ialah:-
  1. Kursus Etika Perkhidmatan Kaunter Perpustakaan Cemerlang
  2. Bengkel Pengkelasan DDC
  3. Bengkel Pemuliharaan Bahan Perpustakaan
  4. Kursus Asas Penggunaan Perisian Microsoft Office
  5. Bengkel Aktiviti untuk Perpustakaan Kanak-Kanak
  6. Bengkel Pengurusan dan Penggunaan Emel Jabatan
  7. Kursus Multitasking Dalam Perkhidmatan Perpustakaan
  8. Kursus Media Sosial
  9. Kursus Pengurusan Stress di Tempat Kerja
  10. Bengkel Pemeliharaan dan Penjilidan Bahan
Ini antara Kursus yang ditawarkan di Perpustakaan Negara Malaysia..
Selain dari Perpustakaan Negara Malaysia, boleh je pergi di Jabatan lain..
Ikut keselesaan dan juga jarak perjalanan..
Yang penting cari ilmu..

Macam Kursus Etika Perkhidmatan Kaunter Perpustakaan itu..
Itu Kursus paling wajib sebab PP bertugas di Kaunter..
PP akan lebih berkeyakinan dan berdisiplin lepas pergi kursus ini..
PP juga perlu mahir menggunakan komputer dan membuat carian di internet..
Kalau korang ada sijil komputer, itu bonus untuk korang bekerja dengan lebih baik..

2 comments:

  1. bukan senang kerja pustakawan ni. macam-macam kena belajar lagi-lagi kalau takde basic. Thanks share info my fellow librarian ;)

    ReplyDelete
  2. bgs juga sis share mcm ni, even bidang kerja ju jauh sgt beza dr ni tp ju dpt tahu kerja pustakawan ni bukan semudah a b c =)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI