Monday, March 11, 2019

Romantic Doctor, Teacher Kim

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini ada 20 episod tapi ditambah satu lagi episod tambahan untuk memberi kepuasan kepada penonton dan menjawab beberapa soalan yang ada dalam drama ini..

Sha dah lama ada drama ini tapi tak tergerak pun nak tengok.. Tengok pun lepas encik suami cakap drama ini best.. Bila dah layan episod satu terus melekat sampai episod akhir.. Memang best.. Tambah bahagian emosi bila doktor tak dapat selamatkan penyakit.. Pergh!! Emosi okay.. Kita yang menonton dapat rasakan emosi yang cuba disampaikan oleh doktor-doktor itu.. Pilihan menentukan pesakit mana yang perlu dirawat dulu.. Kesesakkan unit kecemasan bila pesakit datang tak henti akibat satu-satu kemalangan.. Perangai ahli keluarga pesakit yang bermacam.. Rasa semua perasaan yang disampaikan pelakon.. Drama perubatan yang sangat ohsem pada Sha.. Dari episod 1 sampai episod 20 dan episod tambahan, menarik dengan jalan cerita yang kuat.. Ini pendapat Sha.. 3 watak utama yang awesome.. Gandingan mereka nampak kuat dan serasi.. Sha suka..

Romantic Doctor, Teacher Kim @ Romantic Doctor Kim Sa Bu @ Doctor Romantic @ Dr Romantic | 07 November 2016 | 21 episodes | Drama, Medical, Romance | 

Sinopsis | Kim Sa Bu was once a famous surgeon at the peak of his career at a major hospital. But he suddenly gives it all up one day to live in seclusion and work as a neighborhood doctor in a small town. He now goes by “Teacher Kim” and refers to himself as the “Romantic Doctor”. Meanwhile, Kang Dong Joo became a doctor to make something of himself after growing up poor, and he seeks out VIP patients to achieve the success that he desperately wants. Yoon Seo Jung is a passionate young surgeon who is haunted by a mistake from her past and tries to get over it. When Dong Joo and Seo Jung meet the quirky Teacher Kim, their lives and careers will never be the same again.

10 comments:

  1. best ek? kena la tgk.. he he...tq!

    ReplyDelete
  2. Best kan cerita nie.. doktor yg hebat tu..

    ReplyDelete
  3. tak tengok lg citer ni...kena tgk gak nih..

    ReplyDelete
  4. Suka tengok perjalanan dorang jadi intern ni. Macam real je. haha

    ReplyDelete
  5. biasa drama korea memang bestkan, nak pulak setiap cerita tu disampaikan dengan penuh penghayatan sampai kita pun kadang2 terbawa dengan watak yang ada

    ReplyDelete
  6. korea kalau hasilkan 'drama perubatan' mcm ni mmg awesome! nmpk real, bersungguh, dan x hanya fokus pd cinta semata... dah rs mcm tgk ER versi korea heheheh

    ReplyDelete
  7. Nak tengok la kalau mcm ni ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »