Tuesday, March 12, 2019

Empayar: Hikayat Putera Tanpa Nama oleh Teme Abdullah

Assalamualaikum..
Hye semua..


Buku yang sangat menarik.. Bergerak dengan laju tanpa tersekat-sekat.. Memang satu kepuasan bila membacanya.. Cuma cetita tergantung buat Sha kurang suka..

Penulis berjaya menangkap Sha untuk membaca tanpa henti dan berjaya menghabiskan novel ini dalam jangka masa yang tak terduga.. Cerita mengenai putera yang melarikan diri dan menjadi penuntut disebuah Madrasah.. Namun kenapa beliau lati dan terus melatikan diri dibiarkan tergantung.. Manusia yang menjadi penunggang agama juga dibiarkan tetus berleluasa..
Menunggu sambungannya boleh buat Sha stress.. Hahaha.. Tahniah buat penulis untuk satu verita yang sangat menarik..

Sha baca dan selesai pada 11.03.2019..

Buku ini dipinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia
Diterbitkan oleh Iman Publications

10 comments:

  1. Selalu juga dengar nama penulis Teme Abdullah tapi tak pernah lagi baca karya beliau.

    ReplyDelete
  2. akk pun kalau bab cerita tergantung tak suka sangat

    ReplyDelete
  3. cover die cantik la..wahhh menarik pulak denagr..nak pi cari la cmni..jarang baca buku malay..tapi yang ni cam menarik jah

    ReplyDelete
  4. Teme kan misteri tu yang buat cerita tergantung kot eh tiberrr... hahaahaaa...
    Pernah singgah blog Teme tapi tak pernah baca buku dia.

    ReplyDelete
  5. tajuk buku pun buat kita tertanya2 jalan ceritanya

    ReplyDelete
  6. Teme Abdullah ni unik kan orang dia..

    ReplyDelete
  7. pernah dengar nama penulis nih dan rasanya hasil penulisannya menarik, tapi cerita tergantung macam tu memang buat hati geram sebab nak tahu kesudahannya kan

    ReplyDelete
  8. dia belajar apa kat madrasah tu?

    ReplyDelete
  9. Femes la teme ni.. Bilalah nak baca naskhah dia ni?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »