Sunday, June 9, 2019

Be With You (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sedih filem ini.. Tapi tengok sebagai hiburan je tau.. Sebab dalam filem ini, watak utama dia dah mati dan balik semula ke bumi masa musim hujan.. Hehehe.. Dongeng kan..
Filem ini menarik.. Bagaimana watak Soo Ah yang dah mati dan balik semula ke bumi demi membantu suami dan anaknya untuk meneruskan hidup.. Bukan mudah untuk mereka yang kehilangan dalam meneruskan hidup.. Tapi setiap yang hidup akan mati dan masih hidup kena teruskan hidup.. Cuma kita yang hidup ini kenalah sentiasa menghargai masa dan mereka yang masih ada.. Itu apa yang Sha rasa..Jangan putus asa.. Jadikan kenangan bahagia sebagai kekuatan hidup..

Be With You
Also Known As: Jigeum manaro kamnida; Now I Will Meet You
KMovie | Romance, Melodrama | Adapted from the Japanese novel "Ima,Ai ni Yukimasu" | 14 Mar 2018

Sinopsis | Soo Ah, before passing away makes an unbelievable promise to her husband, Woo Jin, to return one year later on a rainy day. Miraculously, she keeps the promise and reappears before her husband and son but all her memories have disappeared. Tragically, the relief at their reunion is short-lived, because it turns out that Soo Ah has to leave her family once again.
(Source: Wikipedia)

9 comments:

  1. Sedihnya kalau ending macam tu. Suka hero dan Heroin dia tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun suka hero ngn heroin tu.. tu yang tengok filem nie..

      Delete
  2. pernah tgk gak cita ni..memang sedih.

    salam aidilfitri dear, maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. pernah tengok citer ni dengan suami...karut...tapi bolehla..sebagai hiburan...

    ReplyDelete
  4. ni bukan Nang Nak versi korea kn? hehehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »