Sunday, June 30, 2019

Fratello oleh Khairul Aswad

Assalamualaikum..
Hye semua..

Ceritanya lurus je.. Tak ada lah berbelit-belit ataupun perlu meneka.. Kisah Dika yang disuruh kahwin sebab adik dia Marni nak kahwin.. Dengan pertolongan Mael, Dika pun mendaftar di agensi cari jodoh.. Berjaya dijodohkan dengan 3 orang perempuan yang berbeza watak.. Menjadi seorang anak yang baik, Dika meletakkan syarat bahawa perempuan-perempuan itu kenalah bertemu dengan mak dia.. Lepas pertemuan calon-calon itu dengan mak dia, dua orang mati dan seorang lagi cedera.. Masa inilah misteri sikit.. Tapi senang je penulis bagi jawapan.. Tak adalah nak berbelit-belit menyiasat.. Cerita yang sempoi dan senang nak dibaca.. Menarik tau sesekali baca cerita lurus macam ini.. Konflik antara adik dan abang.. Anak dan emak.. Serta kawan..

Sha baca pada 27.06.2019 dan selesai pada 30.06.2019.. Lambat sebab baca dua, tiga buah buku serentak.. hehehe..

Pinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia
Published January 2017 by Buku Pojok

5 comments:

  1. yang mana satu dia pilih tu... rajin tul sha baca

    ReplyDelete
  2. Best dapat pinjam buku di library..
    sy susah nak pinjam sbb library jauh.. kalau pinjam pula takot lewat kembalikan huhu~

    ReplyDelete
  3. lps jumpa trs mati ke? wahhh dasat ni hehehe

    ReplyDelete
  4. Cover dia nampak menarik. Tertanya-tanya juga apa yang terjadi kepada dua orang perempuan tu. Rasanya tak pernah nampak lagi buku ni. Nama penerbitnya pun saya tak pernah dengar sebelum ni.

    ReplyDelete
  5. Aaa kesiannya sampai ada yang mati!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »