Tuesday, June 11, 2019

Svaha: The Sixth Finger (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..


Tak ada kerja pergi tengok filem ini.. Seram, gelap dan mengganggu.. Bukan sebab hantu ke apa tapi sebab perangai manusia dan juga pefangan agama yang pelik.. Hanya kerana kepentingan, ikut suka je nak bunuh anak perempuan orang.. Manusia juga takut pada apa yang mereka tak tahu.. Kejam pula rasanya bila tengok manusia mempergunakan manusia lain untuk membunuh bagi memuaskan kehendak hati..

Part paling ngeri bila lahir sepasang kembar yang sangat berbeza.. Satu didaftakan kelahirannya, yang satu lagi disembunyikan.. Doktor kata tak ada harapan, namun terus hidup.. Ada yang pelik mengenai si kembar yang tak didaftarkan.. Kepelikan itu menakutkan.. hehehe..

SVAHA: The Sixth Finger
Also Known As: Sabaha
KMovie | Thriller, Mystery | 20 February 2019.

4 comments:

  1. Macam menarik citer ni sha. Penuh misteri.

    ReplyDelete
  2. dah mcm zaman jahiliyah pula bunuh anak perempuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia risau budak perempuan tu bunuh dia, tu yang dia bunuh semua budak perempuan.. tapi orang ingatkan budak-budak perempuan tu hilang lari rumah..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »