Monday, June 24, 2019

Tamil | Ghoul (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..


Drama ini 3 episod je.. Tayang dekat Netflix.. Sha tertarik nak tengok lepas baca sinopsis dia.. Walaupun 3 episod, jenuh juga nak habiskan.. Hahaha.. Ghoul ini cerita kat India pada tahun kehadapan.. Parti yang memerintah itu bawa idiologi yang ganas.. Punyalah nak rakyat patuh kat mereka, buku semua dia bakar.. Mana-mana rakyat yang nampak macam melawan, dia tangkap dan seksa.. Konon nak brainwash bagi ikut fahaman diorang.. Ada satu perempuan ini, dia joint askar kerajaan la.. Pastu terpengaruh dengan idiologi tu dan laporkan pasal bapa dia yang tak sama fahaman macam dia.. Kononnya untuk negara tapi bila dia dihantar ke satu kem ini baru dia tahu apa sebenarnya yang terjadi.. Itupun lepas bapa dia buat 1 ritual ini.. Ngeri wei bila Ghoul tu boleh berpindah badan dan seksa orang jahat dengan cara memanipulasikan minda mereka dengan kejahatan yang mereka buat sebelum ini..

Ghoul (2018)
Tamil Drama • 3 Episode •   45min • Genres: Drama,  Fantasy,  Horror,  Sci-Fi • 

Ghoul is a TV mini-series starring Manav Kaul, Radhika Apte, and Rohit Pathak. In a totalitarian near-future India, a mysterious prisoner is sent to a remote military interrogation center where he turns the tables on his captors..

Episod 1. Out of the Smokeless Fire
After exposing her father’s anti-government activities, Nida Rahim is inducted as the newest interrogator at the remote Meghdoot 31 detention center.

Episod 2. The Nightmares Will Begin
Flashes of the past begin to haunt Nida. When sect leader Ali Saeed is brought for questioning, his unnerving answers lead her to suspect his motives.

Episod 3. Reveal Their Guilt, Eat Their Flesh
Nida learns of the ghoul inhabiting Saeed. Upon telling her fellow interrogators, she learns the alarming truth about what its presence reveals.

8 comments:

  1. citer tamil pun kdg2 best jg esp kalau heronya Vijay..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha lama tak tengok filem tamil ke hindi ke.. kikiki.. Ini pun tengok lepas baca sinopsis.. macam menarik..

      Delete
  2. kira nya heroin tu lah hero dlm filem ni yek...
    cite2 yg seram2 ni, tak berapa berani nk layan... lagi2 nampak ada tangan yg menyeramkan tuh

    ReplyDelete
  3. lama tak tengok cerita tamil..

    ReplyDelete
  4. hari tu terbaca kt twitter, diorg share psl filem2 tamil yg bgs utk ditonton kt netflix. event bc jdul je dah boleh agak yg cerita2 diorg kongsikan tu menarik sbb isi kandungannya dkt dgn masyarakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Netflix memang banyak drama dari pelbagai negara yang unik dan best ditonton..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »