Friday, June 10, 2022

Filem Melayu | Rumah (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini agak mendebarkan tapi seronok ditonton sebab disampaikan dari kaca mata seorang anak.. Kisah seorang mak yang cuba mencari rumah terbaik untuk dirinya dan anak perempuannya.. Bertemu rumah yang sesuai dan dijual bawah harga pasaran.. Namun menghadapi masalah dari segi pinjaman bila dia hanya boleh meminjam 75% dari harga pembelian.. Baki kena bayar secara tunai.. Namun bila dah rezeki, memang tak lari kemana.. Itupun selepas berlaku satu peristiwa yang tak disangka.. Bila dah dapat rumah, mereka diganggu pula.. Mujurlah ada yang sudi membantu.. Rupanya rumah tu menyimpan rahsia yang kejam..

2 comments:

  1. mcm best je citer ni. tp kat mana buleh menontonnya?

    ReplyDelete
  2. uish..sape jadi hantu? Erra ke Mak Jah?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »