Koleksi Buku di PNM e-Reader - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Thursday, March 29, 2018

Koleksi Buku di PNM e-Reader

Assalamualaikum..
Hye semua..

Menjawab kepada pertanyaan di entry sebelum ini (Boleh baca di SINI).. Sha senaraikan (sebahagian) buku yang boleh dipinjam melalui PNM e-Reader oleh pengguna.. Paling menjadi rebutan dah tentulan Novel.. Tapi ada juga bahan bacaan lain selain daripada novel ye.. Pelbagai bahasa termasuklah Bahasa Melayu, Cina dan English.. Bahasa tamil je Sha tak jumpa lagi..

Antara Kategori yang boleh digunakan untuk pencarian bahan bacaan..

Paparan hadapan https://pnm.elib.com.my/index.php/home

Kategori Akaun

Business

 
Buku berbahasa Mandarin

Koleksi novel New York Times Bestselling

Boleh juga menggunakan kata kunci untuk mencari bahan seperti diatas.. Saya gunakan kata kunci 'kaya'.. Ada 5 page cadangan bahan yang berkaitan dengan perkataan 'kaya'..

Pencarian menggunakan syarikat penerbit buku juga boleh digunakan.. Macam contoh gambar diatas.. Sha gunakan "PTS Publications" dan ada 24 page untuk dijelajahi..

Selamat mencuba kepada yang baru terjumpa entri PNM e-Reader ini.. Semoga entri-entri ini akan membantu anda ye.. Selamat membaca.. Jom semarakkan budaya membaca.. Boleh juga baca entry sebelum ini di SINI, SINI dan SINI..

5 comments:

  1. thanks kak sha.. this such a big help

    ReplyDelete
  2. Saya pun ada jugak buat pinjaman kat e-reader nie tapi selalunya bacaan separuh jalan jea.. hihihi

    ReplyDelete
  3. Wah menariknya nya Sha. Tak payah beli dah boleh baca buku terbaik dalam dan luar negara

    ReplyDelete
  4. wah menariknya.. dan mudah..

    ReplyDelete
  5. nak kena try jugak ni baca dekat sini :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..