Penanggal oleh Eqbal Mohaydeen - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, March 26, 2018

Penanggal oleh Eqbal Mohaydeen

Assalamualaikum..
Hye semua..

Novel ini memang gempak dan ohsem.. Berjaya membangkitkan semangat Sha untuk terus membaca walaupun setiap bait itu memberikan perasan huru hara.. Penulis berjaya mengolah satu cerita yang sangat ohsem.. Memang tak disangka rupanya pelakunya begitu dekat sekali.. Di depan mata namun dikaburkan dengan gangguan demi gangguan.. Jangkaan Sha memang tersasar jauh.. Apa yang pasti novel ini mengejar kita untuk sentiasa meletakkan pergantungan kepada Allah tuhan yang satu.. 

Semuanya bermula bila manusia mula menyimpan perasaan dengki dan tidak bersyukur.. Maka bermulalah penganiayaan dan penindasan.. Bila manusia diasak, dihina dan dihancurkan maka datanglah syaitan mengambil kesempatan.. Bermulalah perlakuan kejam kepada manusia-manusia yang tidak berdosa.. Betapa fitnah dan penindasan boleh memberi impak yang menakutkan.. 

Semoga bacaan ini mampu memberikan ilmu dan panduan dalam hidup kita.. Novel bukan sekadar bacaan ringan tapi ada ilmu yang diselitkan didalamnya.. 

Sha start baca pada 22.03.2018 dan selesai pada 24.03.2018..

Buku penanggal ini dihadiahkan kepada Sha oleh sahabat Facebook..
Boleh baca di SINI..

9 comments:

  1. Kisah kisah mistik ni saya memang kurang suka.

    ReplyDelete
  2. Apa2 yg asal dr perasaan hasad dengki memang berakhir tak baik. Cam best xiternya

    ReplyDelete
  3. mula mula kan..atie baca Penang Gal ! hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki.. bukan Atie je.. Ada juga orang lain yang tengok baca macam tu.. kikiki..

      Delete
  4. kena masuk list ni ....nnt nak cari

    ReplyDelete
  5. lebih kurang cerita lengloi la ea kaksha, berdamping dengan syaitan sebab hasutan halus

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..