Jom Bayar Zakat - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Wednesday, June 6, 2018

Jom Bayar Zakat

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Dah bayar zakat fitrah?? Kalau belum baiklah pergi selesaikan.. Elok selesaikan awal-awal, nanti tak adalah kalut kan.. Encik suami dah settlekan bayaran zakat fitrah kami.. Tahun ini Perak RM7 seorang.. Selain zakat fitrah, encik suami ada buat bayaran untuk zakat simpanan.. Tak banyak tapi tetap tanggungjawab.. Balik bayar zakat fitrah encik suami bawa balik brochure mengenai zakat, dua pek sampul duit raya dan sebuah buku.. Menarik bukunya..
 
Sampul duit raya yang cantik.. Satu pek ada 10pcs..

 
Buku inilah yang Sha cakap.. Menarik tau.. 
Buku ini berkonsepkan kompilasi kartun dalam berdakwah dan mendidik masyarakat khususnya dalam ibadat zakat sejak tahun 1995. Penampilan kartun hampir sembilan puluh peratus adalah kisah benar dalam dakwah zakat mahupun dalam berdakwah tentang ibadah zakat.

9 comments:

  1. cantiklah sampul duit tu hehe duit raya kat sha jangan lupa eh kak :p

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..zakat tahun ni dah selesai =)

    ReplyDelete
  3. Ala..suami bayar zakat aritu tak dapat sampul raya pun :(

    ReplyDelete
  4. awal2 ari tu asben da settle kan zakat.
    amil dtg ke surau taman kami.
    alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. wahhhh bestnya dapat free gift!

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah dh settle bayar zakat seawal mungkin..

    ReplyDelete
  7. abg kc yang tolong bayarkan hahaha. wahh siap ada sampul duit raya & buku komik lagi! :D

    ReplyDelete
  8. kat sini pun rm7 seorang kadar zakat fitrah ... rezeki dpt sampul raya dan buku tu.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..