Pekan Rabu, Alor Setar - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, June 4, 2018

Pekan Rabu, Alor Setar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Weekand baru ini Sha ke Perlis.. Dah alang-alang lalu Kedah, masa dalam perjalanan balik dari Perlis kami singgah sekejap Pekan Rabu.. Lalu jalan lama dari Perlis ke Alor Setar, pemandangan cantik sangat.. Menghijau je sawah padi dan kebun getah.. Sejuk mata memandang..

Sampai Pekan Rabu, terkejut Sha tengok.. Rupanya Pekan Rabu dah berwajah baru.. Susunan kedai yang lebih teratur dan kemas.. Ada kemudahan lift untuk mereka yang tak larat nak naik tangga.. Baguslah pada Sha.. Memang lagi bersemangatlah nak membeli belah.. Sha sempatlah beli beberapa kuih yang memang menjadi kesukaan.. Kuih bahulu dan kuih karas yang dimasak depan pengunjung.. Biskut makmur, kacang dal pedas, cakar ayam dan simpul kasih.. Semua ini untuk kudap-kudap sambil membaca buku.. Kikiki..

 
Wajah lama - Sumber gambar di SINI.

 
Wajah baru - Sumber gambar di SINI.

 
Bahulu dia sedap betul.. Lembut je..
Biskut makmur sedikit keras.. huhuhu..

 
Simpul kasih, Cakar ayam dan kacang dal pedas.. Memang ohsem dan terbaik..

 
Kuih karas.. sedap wei..

 
Bahagian dalam Pekan Rabu.. Lebih kemas dan teratur..

9 comments:

  1. jauhnya berjalan. saya yg dok alor setar ni pun tak masuk lg pekan rabu yg baru ni..hihi

    ReplyDelete
  2. Alahai terliurnya la tengok nak2 time puasa ni..

    ReplyDelete
  3. pernah pergi sekali kat sana dulu.. hehe

    ReplyDelete
  4. di sni dan sekitar tu selalu ada jual baju kurung lawa2. antara lubuk CT n fam dok cari baju raya jugak. tapi sejak ayah xde.. x pegi dah..

    ReplyDelete
  5. x pernah ke sini, Sha.
    teringin.

    ReplyDelete
  6. tempat parking pun ok dh. selesa sikit nampak kemas pekan rabu yg baru ni

    ReplyDelete
  7. wahhhh cantiknya lepas berubah wajah!

    ReplyDelete
  8. Kuih karas tu lama dh x makan.. sedap tu..

    ReplyDelete
  9. wow banyaknya beli. nak cikeddd hahaha. tak pernah lagi jejak pekan rabu ni.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..