Pasar Ramadhan Bintong - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Sunday, June 3, 2018

Pasar Ramadhan Bintong

Assalamualaikum.. 
Hye semua..


Pertama kali jalan jauh di bulan Ramadhan.. Sha ke Perlis semalam.. Bawa MIL berubat.. Sampai homestay lebih kurang pukul 3.45 petang.. Rehat, mandi dan solat.. Jam 5.30 petang baru kami keluar ke Pasar Ramadhan di Bintong.. Meriah betul.. Yang penting senang nak bawa MIL.. Suruh MIL duduk atas kerusi roda dan encik suami tolak.. Memang seronoklah.. Macam-macam ada.. Yang menariknya, mee goreng / kiew teow goreng dibungkus dalam plastik..

Antara yang berjaya dibeli
Kuih Qasidah - rm1
Tepung talam ubi - rm1
Kuew Teow - 2 bungkus (1 - rm3) 
Nasi ayam - 2 bungkus (1 - rm5) 
1 Ikan keli bakar dan 2 ikan kembung bakar rm6.50
Nasi ulam - rm3
Gulai itik - rm6
Daging masak tumis pedas - rm5
Kari ikan - rm5
Tauhu begedil - rm5
Air laichi kang - rm1
Air mocha dan strawberry - rm6
Air tebu - rm3
Ayam goreng 2 ketul - rm7.50
Oblong daging - rm5.50
Kurma - rm3


Ini namanya mabuk membeli.. Inipun kami duk sekat-sekat juga.. MIL dah lama tak jejak pasar ramadhan.. Kalau boleh, semua yang dijual nak dibelinya.. Seronok dia jalan kat pasar ramadhan..

8 comments:

  1. perghhhhhhhhhhh hahahaha banyak gilaaa. seronok kan bila pegi bazaar. macam2 ada.

    ReplyDelete
  2. sepanjang bulan puasa ni, baru 2x pergi bazaar, tp serius banyak sgt pilihan smpai pening nak beli apa ...hehe...

    ReplyDelete
  3. hah mcm2 di beli tu..kui qasidah tk pernah mkn

    ReplyDelete
  4. rasa truja pulak air tebu.. sedapnya.

    ReplyDelete
  5. byk tu Sha :)
    tapi sesekali berjalan, mestilah nak merasa kan makanan tempat org.

    ReplyDelete
  6. tak pernah tahu kuih Qasidah tu macam mana

    ReplyDelete
  7. woooooo banyaknye beli.. hahaa. habis tak tuuuu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..