Monday, November 7, 2022

Filem Korea | Project Wolf Hunting (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang sangat brutal dan penuh adengan kejam serta ganas.. Tontonan dewasa sahaja.. Jatuh jantung Sha tengok filem ini.. Jenuhlah pause, lepas tu tengok.. Dahlah baru lepas baca novel seram.. Adoilah.. Gila betul..

Filem ini pasal sekumpulan penjenayah yang dipindahkan dari Phillippines ke Korea melalui kapal laut.. Penjenayah ini dah merancang untuk bunuh semua polis dan larikan diri.. Malangnya tanpa diorang sedari ada projek rahsia yang dijalankan dalam kapal tu dan darah dari mayat yang penjenayah ini bunuh telah membangunkan raksasa gila atau dipanggil Alpha.. Memang gilalah.. Sudahlah gila, ganas pula tu.. Bunuh manusia tanpa pilih penjenayah mahupun polis.. Ngeri okay.. Tapikan filem ini macam bersambung je.. Ingatkan adalah yang berjaya terselamat tapi.. Aish.. ngeri lah bila tahu Alpha tu hasil dari eksperimen gila manusia..

Movie: Project Wolf Hunting
Also Known As: The Wolf Hunting, Wolf Hunt, Neukdaesanyang, Neugdaesanyang
Screenwriter & Director: Kim Hong Sun
Genres: Action, Thriller, Sci-Fi
Country: South Korea
Release Date: Sep 21, 2022
Duration: 2 hr. 1 min.
When efforts to extradite notorious convicts from the Philippines to South Korea are stymied by a deadly airport bombing, the Korean authorities commandeer the cargo freighter Frontier Wolf for their next transfer.
As a rogues’ gallery of lowlifes,  including a callous heir to a criminal empire, board the titanic vessel, and they are escorted by two dozen hardened detectives, and the vigilant oversight of a hot-headed Coast Guard captain.
Despite the heavy security, a plot to seize control of the ship percolates among the prisoners and soon boils over, but what neither cop nor crook appear to be privy to is that they are not the freighter’s only cargo and they need to face a merciless monster. 

(Source: Toronto International Film Festival || Edited by IsNsSsJsMg15 at MyDramaList)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »