Thursday, November 10, 2022

Drama Korea | Adamas (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tengok drama ini selepas berkira-kira sebenarnya.. Memang satu drama yang penuh misteri.. Pembunuh upahan dia kejam gila.. Tak ada belas kasihan sikit pun.. Sepasang kembar yang menyiasat tentang pembunuhan ayah mereka.. Tapi dia punya ganas dan suspen, tak tahu nak cakap.. Setiap episod ada je debaran yang mengganggu.. Semuanya kerana Adamas.. Lee Jun Kyung nak curi Adamas, dia upah Lee Chang Woo tapi Lee Chang Woo ini bijak.. Dia sembunyikan Adamas dan dihukum penjara sebab dituduh membunuh.. Kembar ini pula anak kandung dia dan berusaha nak cari pembunuh sebenar.. Bukti ada pada Adamas.. Malangnya ia bukanlah semudah yang disangka.. Kebenaran kadangkala tak diterima sebaliknya pembohongan lebih dipercayai.. Paling suka watak Sun, pembunuh upahan yang psiko dan tak terduga tindakannya..

Episod paling menyentuh perasaan Sha, episod 14.. 

Drama: Adamas
Also Known As: Adamaseu
Director: Park Seung Woo
Screenwriter: Choi Tae Kang
Genres: Thriller, Mystery, Drama
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Jul 27, 2022 - Sep 15, 2022
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: tvN
Duration: 1 hr. 10 min.
Twin brothers pair up to uncover the truth stemming from a murder occurring  22 years ago. 
The siblings, best-selling mystery novelist Woo Shin and public prosecutor Soo Hyun, find themselves up against a great evil when attempting to clear the trumped-up charges laid against their stepfather, now facing the death penalty.
Similar in appearance, their approaches to problem-solving and contrasting perspectives guide them throughout their investigation. Chasing after the truth uncovers many secrets long concealed by a mighty power.

(Source: MyDramaList)

6 comments:

  1. adamas ni orang ke apa kak? nampak dekat netflix tpi takut tak best itu mls layan tu hahahh

    ReplyDelete
  2. Adamas tu benda ke? wahh...Ji Sung ahjussi berlakon, mantapp..

    ReplyDelete
  3. wahhh ada ji sung laaa👍👍👍

    ReplyDelete
  4. haritu nak tengok tapi lupa pulak. Okay, masuk dalam list hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »