Saturday, November 19, 2022

Korea | Bad Prosecutor (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kelakar tengok drama ini.. Terutama sekali masa episod 7.. Masa ini Jin, Eun Ji dengan Chul Ki berlawan dengan penjahat demi menyelamatkan saksi diorang tapi Ah Ra dengan Joong Do relax je duduk dalam kereta sebab tak pandai berlawan.. Pastu boleh pula cakap macam tengah tengok filem aksi.. Hampeh betul dua orang ini.. Hahaha..

Tapikan.. episod 10 sedihlah.. Tak patut tau orang jahat tu.. Sha nie kan walaupun drama tapi tetaplah sedih juga.. Menyampah bila asyik orang jahat je menang.. 

Syok sebenarnya layan drama ini sebab pendek, 12 episod je dan Jin Jung tak putus asa separuh jalan.. Walaupun asyik ada je halangan tetaplah dia melangkah ke hadapan untuk pastikan penjenayah dihukum..

Drama: Bad Prosecutor
Also Known As: True Swordsmanship, Real Swordsmanship, Prosecutor Jin’s Victory, Real Game, Jingeomseungbu, True Sword Battle, Stubborn Prosecutor
Director: Kim Sung Ho
Screenwriter: Im Young Bin
Genres: Action, Comedy, Law, Drama
Country: South Korea
Episodes: 12
Aired: Oct 5, 2022 - Nov 10, 2022
Aired On: Wednesday, Thursday
Original Network: KBS2
Duration: 1 hr. 10 min.
Jin Jung is a troublemaking prosecutor of the Central District Office. With a strong sense of justice and craziness, he punishes criminals more than they deserve. A Ra is Jung's partner, a competent prosecutor who always judges issues objectively and handles them with a clean finish. Also at the Central District Office is the elite prosecutor Do Hwan, who believes money and power are everything. He is a man who is willing to do whatever it takes to go higher up. In a world corrupted with wealth and evil, the story of these prosecutors unfolds.

(Source: Viki)

3 comments:

  1. siapa sebenarnya bad prosecutor tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jin Jung tu.. Jenis pakai redah je janji dapat hukum penjahat..

      Delete
  2. walaupun ada tiga prosecutor dalam pejabat peguam tapi ketiga-tiga berbeza perangai dan cara. tahun ni banyak betul drama bertemakan dunia guaman. benyak benda boleh belajar

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »