Friday, November 11, 2022

Filem Thailand | Daeng Phra Khanong (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini mengisahkan tentang Daeng hantu yang tinggal bersama penduduk kampung.. Daeng ini anak kepada Mae Nak yang dah lama mati.. Penduduk kampung dan sami semua tahu yang Daeng ini hantu tapi bebudak yang main dengan Daeng tak tahu.. Awalnya mereka berkawan dengan baik tapi keganjilan yang ditunjukkan oleh Daeng menjadi tanda tanya pada salah seorang kawannya.. Dalam masa yang sama ada penangkap hantu yang inginkan Daeng dan menghantar anak hantu lain untuk membuat kacau di kampung Daeng.. Daeng mula rasa tersisih bila kawan-kawannya tahu yang DAeng tu hantu..

Filem ini kelakar dan juga seram sikitlah.. Sebab bila Daeng tu muncul dengan waja hantu agak menakutkan juga.. hehehe..

Movie: Daeng Phra Khanong
Director: Jack Chaleumpol Tikumpornteerawong
Genres: Horror, Comedy, Supernatural
Country: Thailand
Release Date: Mar 31, 2022
Duration: 1 hr. 37 min.
The legend of Mae Nak Prakanong, about a female spirit in the era of King Rama V, has been repeatedly told in multiple films and TV shows. But not much has been said about her unborn son Dang. This comedy-horror flick will be the first to focus completely on this character, who wants nothing more than to befriend humans.

(Source: timeout.com)

2 comments:

  1. Uit anak Nang Nak pulak dah. Boleh tengok ni

    ReplyDelete
  2. haritu ada nampak orang tweet tapi tak sempat tengok lagi. mesti kelakar cerita ni macam cerita makpak dia jugak hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »