Saturday, November 5, 2022

Drama Thailand | The Lost Soul (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tengok awalnya sebab ada supernatural.. Hero yang boleh nampak roh.. Tapi bila masuk episod roh tu sebenarnya koma dan kemudiannya sedar dan dah tak ingat dekat hero, rasa macam menyampah pula.. Babak antara Hero, second hero an 2 heroin tu berulang-ulang lah bergaduh kemudian memujuk lepas tu bertekak.. Sepatutnya hero dan second hero yang juga polis berusahalah menyiasat kenapa mayat yang dijumpai boleh mati dan tangkap lah juga pengedar dadah tu.. Ini tak, lebih pada konflik perasaan diorang.. Stresssssss tau tak nak tunggu heronya bijak.. Padah bila dah tengok nak berhenti tapi nak tahu penamatnya.. Hahaha..

Drama: The Lost Soul
Also Known As: Pang Saneha
Screenwriter: Tum Rampa Bhirombhakdee
Director: Daeng Burapha
Genres: Mystery, Drama, Supernatural
Country: Thailand
Episodes: 17
Aired: May 20, 2022 - Jun 25, 2022
Aired On: Friday, Saturday, Sunday
After a failed operation to capture the infamous drug dealer, Jiang, Investigator Techit finds himself traveling to his friend Sritang's resort in order to take a break.   There, he meets a sweet-voiced ghost who haunts his room and can not remember anything about her past. He decides to call her Siangwaan because of her pretty voice, and the two then begin to find out her real identity. 

(Source: Thaidramatic_update; Edited by: Soju at MyDramaList)

~~ Adapted from the novel "Pang Saneha" (ปางเสน่หา) by Nam Dok Mai (น้ำดอกไม้)~~

1 comment:

  1. lama sungguh x tgk citer thailand, sha.
    dok la dgn series korea skang ni :) ha ha ha ha...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »