Saturday, August 13, 2022

Cekyana: Sup Steamboat

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam buat makan-makan.. Oden dan steamboat sebab ada yang tak boleh makan kuah oden yang pedas tu.. Kenalah buat 2 jenis.. Kebetulan rakan pejabat Sha ada rempah Sup steamboat Cekyana ini, jadi dia bawalah.. Sedap rupanya.. Nak buat dia pun mudah sebab serbuk bukan pes.. Memang senang sesangat.. Didihkan air lepas tu masukkan je serbuk steamboat ni.. Biarkan sampai dia mendidih sebelum masukkan bahan-bahan yang kita nak makan..

Oden ini rakan pejabat yang punya.. Dia beli 2 percuma 1.. Hat ini dapat percuma..

Warna dia macam soto.. Didihkan air, pastu masuk je serbuk steamboat cekyana tu.. Bila dah mendidih baru masukkan bahan yang kita nak makan..

Selepas mendidih.. Bolehlah masukkan sayur dan bebola serta hot dog..

Dah boleh makan..

6 comments:

  1. Wah oden cekyana ni ada variasi untuk sup steamboat rupanya . Ccl baru tahu . Nak cuba beli laa kalau terjumpa di mana2 kedai xpun tak pasaraya

    ReplyDelete
  2. senang ada perencah oden ni, nak masak kat rumah pun boleh :)

    ReplyDelete
  3. Terliur sis. Lama tak makan stimboat

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »