Thursday, August 25, 2022

Filem US | Last Seen Alive (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem ini bagi satu pengajaran yang bagus.. Jangan semudah itu mengikut orang walaupun orang tu kita kenal.. Hati manusia ini kita tak tahu ada apa.. 

Semuanya berpunca dari sikap Lisa yang pergi dekat seorang lelaki.. Bila diselidiki, lelaki tu Lisa kenal tapi bukanlah orang yang rapat dengan dia.. Berhenti dekat stesen minyak.. Lisa masuk nak guna tandas dan beli air.. Will pula dekat luar isi minyak.. Tapi lepas tu Lisa hilang macam tu je.. Bila nak tengok CCTV, penjaga kedai tu tak bagi.. Polis datang katanya cctv rosak.. Polis pergi, Will tengok cctv menyala.. memang dia masuk dan rampas je hard disk cctv tu.. Bawa pergi balai polis, baru tahu ada seorang ellaki tegur Lisa dan ajak ke kereta... Lepas tu cctv dihalang lori, tak tahu apa jadi..

Semudah itu je untuk diculik.. Penculik, pekerja kedai stesen minyak bersubahat.. Memang berdebar-debarlah..

Last Seen Alive
2022 ‧ 1h 36m
Genre: Action, Mystery & Thriller
Will Spann's marriage with his wife Lisa Spann is about to end. On their way to her parents' home, Lisa mysteriously disappears at a gas station. Will searches for her with the help of her parents and the local police. Soon, he becomes a suspect as he takes matters into his own hands.

4 comments:

  1. ha.. makcik saya pernah jadi mangsa pukau..tak pasal pasal ikut kejar orang lain. Nasib baik cucu nampak atoknya tiba tiba menonong tinggalkan anak cucu sendiri. Anak menantu sebok berselfie sesama sendiri

    ReplyDelete
  2. selalu kalau ada gerard butler, mmg best

    ReplyDelete
  3. Uish sinopsis menarik. Boleh layan nanti

    ReplyDelete
  4. uishh macam best ni... lagi pula memang banyak kes penculikan melibatkan penculik yang kenal mangsa

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »