Tuesday, October 27, 2020

Drama China | Reunion: The Sound of the Providence (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha langsung tak perasan drama yang Sha tunggu-tunggu dah masuk season 2 semuanya sebab guna tajuk lain.. Menci tau.. hehehe.. Sha tengok dekat iQiyi.. Nanti nak terus sambung tengok season 2 lak.. hehehe.. 

Mujurlah hero dia handsome.. hahaha.. Kisah pasal Wu Xie yang menyiasat kehilangan pakcik beliau dan kaitannya dengan guruh serta kota yang hilang.. Menarik masa diorang terperangkap dekat bawah tanah.. Diserang patung kertas dan makhluk ganas.. Memang mendebarkan.. Tambahan pula bila tengok guna telefon..Namun Wu Xie tak punya banyak masa bila penyakit yang dihadapinya semakin teruk.. Kerana sakit tu jugalah Wu Xie nak pastikan dia berjaya jumpa semula pakciknya yang hilang tu.. Penyiasatan Wu Xie membawa beliau ke Gudang 11, dimana beliau berjaya menjumpai bukti yang pakciknya ada disimpan disitu.. Kikiki.. Bunyi pelik kan.. Gudang ini tempan simpan barang dan juga orang.. Orang yang tak nak dijumpai.. Namun semasa berada dalam gudang 11 ini, Wu Xie jumpa kaitan gudang dan juga kota lama yang hilang.. Sambil mencari pakciknya, Wu Xie turut membantu Bai Hao Tian menyelesaikan kes pembunuhan yang berlaku di gudang 11.. Kes selesai dan drama bersambung ke season 2.. hehehe

Drama: Reunion: The Sound of the Providence
Also Known As: Chong Qi Zhi Ji Hai Ting Lei, Dao Mu Bi Ji Chong Qi, The Lost Tomb 3, The Lost Tomb Reboot
Director: Pan An Zi
Genres: Action, Adventure, Mystery, Horror, Fantasy
Country: China
Episodes: 32
Aired: Jul 15, 2020 - Aug 13, 2020
Aired On: Tuesday, Wednesday, Thursday
Original Network: iQiyi, Youku
Duration: 45 min.

The iron triangle Wu Xie, Pang Zi and Zhang Qiling restart their adventure after receiving an unusual text from Wu Sansheng. Wu Xie, Pang Zi  and Zhang Qiling  have hung up their hats to end a ten-year promise. After trading their adventures for a normal life, a text from Wu Sansheng drives them to embark on a mysterious journey for the sake of family and friendship.
(Source: Chinesedrama.info)

2 comments:

  1. hero dia handsome betul! aduh kena tgk ni

    ReplyDelete
  2. Wow... Sinopsis menarik nie dha6✌️
    Boleh tengok nie🌹🌹

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »