Thursday, October 22, 2020

Komik | X-Venture Makhluk Legenda 04: Si Legenda Ropen oleh Sherlock, Xeno, Kino

Assalamualaikum..
Hye semua..

Pasukan X-Venture meneruskan misi kali ini dengan mencari kebenaran mengenai makhluk Ropen. Mereka akan bertembung dengan puak kanibal, pemburu haram dan letusan gunung berapi. Bukan itu sahaja, mereka juga perlu meredah hutan Papua New Guinea yang penuh misteri! berjayakah misi mereka kali ini atau makhluk itu tak wujud pun.. 

Membaca komik ini menjadi kegemaran Sha sebab selain dari komik bergambar yang berwarna warni, buku ini juga ada bubuh fakta mengenai pesawat pejuang, kebenaran mengenai puak kanibal, haiwan seperti burung dan rama-rama serta fakta sains mengenai buah Ara..

Sha baca dan selesai pada 21.10.2020..


Published April 2012 by Kadokawa Gempakstarz Sdn. Bhd.

3 comments:

  1. walaupun komik je tapi sarat dengan ilmu ea. Bagus!

    ReplyDelete
  2. klu komik mcm ni best baca sbb ilmu sains kan

    ReplyDelete
  3. tengok rupa dia camtu, dah boleh nampak ramai pembacanya ;)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »