Saturday, October 10, 2020

Homemade Sambal Petai

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha nak kongsi pasal sambal yang sedap ini.. Sha beli dengan kawan pejabat.. Memang berbaloilah.. Puas hati bayar harga tu bila tengok isi sambalnya.. Petai dia besar-besar.. Ingatkan dengan ikan bilis rupanya daging.. Daging dia pun lembut.. Eh.. Senang cerita emmang bestlah.. Makan pula dengan nasi panas-panas.. Puas hati..

Sebungkus RM15

Penuh daging dan petai..

10 comments:

  1. wahhhh sedap ni.. petai buat masak apa pun sedap

    ReplyDelete
  2. kalau makan ni nasi bertambah sha..ade petai

    ReplyDelete
  3. Murah harganya tu, daging dengan petai. Saya pun teringin nak beli kalau ada dekat-dekat tempat saya. Balik rumah, masak nasi, panaskan sambal tu...walllaaaa...enak banget!

    ReplyDelete
  4. Makan dengan nasi panas-panas ni sedap ni

    ReplyDelete
  5. Ni kalau mak saya nampak ni , sebab memg fav

    ReplyDelete
  6. Ha'ah la kaksha, puas hati sangat kalau beli pek homemade sambal petai ni sebab isi besar-besar. Puas hati sangat kalau makan

    ReplyDelete
  7. sy hanya mampu 😊😊 je sbb x mkn petai

    ReplyDelete
  8. menarik tu ada jual homemade sambal petai dalam pek. Sesekali teringin tu boleh terus beli readymade camni kan.

    ReplyDelete
  9. sedapnya..tp ada petai la pulak heheee..shida kurg skit mkn petai
    tp jgn husben...sehari tu bantai smpai 3 papan kalau buat smbal..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »