Friday, October 30, 2020

Drama Korea | Zombie Detective (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha memang suka tengok lakonan Choi Jin Hyuk ini.. Bila dia bawa watak zombie tu memang ohsem lah.. Kelakar dan menyeramkan.. hehehe.. Paling best bila dia cuba untuk bergerak seperti manusia.. Hahaha.. Gigih berlatih jalan atas mesin.. Lepas tu jumpa pula dengan perempuan yang sengal.. Pasangan yang sangat kelakar.. Drama ini pendek je.. 24 episod tapi 30 minit je setiap episod.. Namun walaupun drama ini tak logik ada beberapa perkara yang dipaparkan dalam drama ini sangatlah bertepatan dengan kehidupan seharian.. Drama komedi, seram dan penyiasatan yang menarik ditonton..

Seorang lelaki terjaga dalam keadaan yang pelik sebelum menyedari dirinya zombie.. Bertemu dengan satu pembunuhan dan mula mengambil alih tempat lelaki yang dibunuh.. Menjadi penyiasat persendirian.. Lelaki zombie ini mempunyai kekuatan fizikal, dan cekap menghidu.. Dari situ banyak kes yang berjaya diselesaikan beliau.. Dalam masa yang sama beliau mula mencari identiti dirinya.. Rupanya kejadian yang berlaku pada beliau adalah secara tak sengaja namun semuanya berpunca dari tugas beliau.. Menarik, menggembirakan dan sedikit seram bercampur sedih..

Drama: Zombie Detective
Also Known As: Jombitamjeong, Jombitamjung, Zombietamjung, The Zombie Detective
Director: Shim Jae Hyun
Screenwriter: Baek Eun Jin
Genres: Comedy, Drama, Zombies, Fantasy
Country: South Korea
Episodes: 24
Aired: Sep 21, 2020 - Oct 27, 2020
Aired On: Monday, Tuesday
Original Network: KBS2
Duration: 30 min.
A zombie and a writer team up to solve crimes in this thrilling drama that explores what happens when someone actually comes back to life. After being secretly buried on a hill, Moo Young comes back to life as a zombie thanks to illegally dumped medical waste. With his memory gone, he eventually accepts reality and does whatever he can to walk and look like a human. Luckily, his peculiarly developed sense of smell allows him to position himself as one of the prominent businesses in the field of private investigation, finding the bodies of those who are reported missing. Seon Ji, who once was a writer for a TV show that deals with issues regarding current affairs, is employed as a part-time assistant at Moo Young’s agency. While being emotional, hot-tempered, and willing to stamp out justice at all costs, Seon Ji finds out that Moo Young is a zombie. As she helps the zombie detective look for the traces of his lost memories, she comes to realize how Moo Young is related to one of her previous cases. (Source: Viki)

4 comments:

  1. yes, thank u for review kak sha. i need it! nnt nak marathon. baru setel itaewon class. baru setel record of youth.

    ReplyDelete
  2. macam menarik, boleh layan ni...

    ReplyDelete
  3. kesian, gigih belajar jalan ats mesin nak jadi mcm manusia huhuhuhu

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »