Friday, October 23, 2020

Drama Korea | School Strange Stories: 8th Anniversary (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Cerita ini mula dengan babak seram dan pembunuhan.. memang tertanya-tanya jugalah kenapa hantu tu membunuh dan balas dendam.. Tapi bila sampai dekat ending dia memang mengejutkanlah.. Bila anak salah didik dan dimanjakan memang mengundang kejahatanlah..Bayangkan seorang pelajar sanggu melakukan pembunuhan hanya kerana tak nak rahsia yang disimpan terbongkar.. Walaupun tak sengaja namun niat dan tindakan tu memang terserlah ke arah kejahatan.. Bila terbongkar, tak akan dapat lari ke mana.. Yang salah tetap salah.. Owh ya.. Ada dua hantu yang membalas dendam..

Special: School Strange Stories: 8th Anniversary
Also Known As: 8년 , 8 Years , 8th Anniversary , hakkyogidam , haggyogoedam-8nyeon , School Strange Stories-8th Anniversary , 8nyeon
Director: Lee Chul Min
Genres: Horror, Drama
Country: South Korea
Episodes: 4
Aired: Aug 27, 2020
Aired On: Thursday
Original Network: TV Chosun, Olleh TV
Tells the story of a terrible murder in a rural village that happened 8 years ago.
(Source: HanCinema)

3 comments:

  1. Cite hantu. Selalu tengok cite hantu korea yang kelakar je.

    ReplyDelete
  2. horror... igtkan penjenayah biasa... best ni...

    ReplyDelete
  3. muda-muda lagi dah pandai buat jahat..kiranya hantu tu nak balas dendam la, seram tak cite ni?

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »