Thursday, October 15, 2020

Makanan | Roti Canai Sarang Burung

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha baru tahu pasal roti canai ini.. Roti tu dibentukkan bulan dan dibiarkan kosong dibahagian tengah untuk dipecahkan dua biji telur ayam.. Kemudian setelah telur ayam masak dibahagian bawah Barulah diangkat dari kuali dan ditaburkan serunding dibahagian atas.. Sedap dimakan panas-panas.. Seriuslly memang sedap.. Hehehe.. Rasa dia agak unik dan menarik.. Hehehe.. Kalau tak ada serunding tu rasa dia biasa je pada Sha.. Hehehe..

Roti Canai Sarang Burung..

15 comments:

  1. tkpernh mkn tp lately rmi plak yg share

    ReplyDelete
  2. Saya sukaaa... tapi kalau kat tempat saya.. orang tu letak daging rendang.. dan kari ayam.. xde kuah dhal bagai.. huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh.. Pelbagai ye cara hidangannya.. Menarik..

      Delete
  3. Pagi tadi try buat roti sarang burung, tapi gunakan roti paratha.

    ReplyDelete
  4. Teringin nak cuba. Tapi belum sempat lagi

    ReplyDelete
  5. Roti canai sarang burung.. wahh nampak sedap..tak pernah cuba lagi

    ReplyDelete
  6. sy try buat sendiri kt rumah aritu... trs x menjadi hahaha jd telur hancur trs hahaha

    ReplyDelete
  7. ah serunding ka tu, atie mcm eh apa ni hehe.. nmpk sedap gila

    ReplyDelete
  8. ni yang nak try ni..pakai roti canai segera boleh kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh mama yan.. Janji lubangkan tengah dia.. Untuk pecahkan telur dua biji..

      Delete
  9. Oh mcm tu roti canai sarang burung..shida byk kali dgr tp blm pernah cuba..kat kawasan shida xtahu siapa yg buat roti ni..

    ReplyDelete
  10. tak pernah dengar punnn tak macam sedap je lagi-lgi tengok serunding dia banyak ceggitu !

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »