Friday, October 16, 2020

Drama Korea | Missing: The Other Side (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat best.. Kehilangan yang menjadi tanda tanya.. Perkampungan yang mengumpulkan roh mereka-mereka yang mayatnya tak dijumpai.. Bukan semua orang boleh melihat mereka, hanya yang terpilih.. Dengan bantuan mereka inilah, mayat-mayat mereka ini dicari dan disempurnakan.. Malah penyiasatan itu juga membongkarkan peristiwa yang tak dijangka buat watak utama.. Episod 11 dan akhir memang menyedihkan.. Meleleh owh air mata.. Hahaha.. Walaupun cerita ini hanyalah fantasi namun emosi mengenai kehilangan orang yang kita sayang bukan biasa-biasa.. Tak logik namun ada isi yang berjaya disampaikan.. Bagaimana kasih sayang seorang ibu dalam menyelamatkan anaknya hingga melakukan perkara yang tak dijangka.. Semuanya demi keselamatan seorang anak..

Drama: Missing: The Other Side
Also Known As: Missing, geudeuli isseossda, They Were There, Missing: Geudeuli Itseodda, Missing: They Were There
Director: Min Yeon Hong
Screenwriter: Ban Ki Ri, Jung So Young
Genres: Thriller, Mystery, Fantas
Country: South Korea
Episodes: 12
Aired: Aug 29, 2020 - Oct 11, 2020
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: OCN
Duration: 1 hr. 10 min.
A village holds spirits of missing, deceased people. A search to find the missing bodies and discover the truth behind their disappearance occurs.
Kim Wook is a smooth talker and a good-looking man. He commits fraud to make a living. One day, he happens to arrive at Duon Village, where the missing dead gather. He soon faces numerous mysteries.
Jang Pan Seok is a mysterious figure. He secretly looks for missing people. He is the connection between Duon Village and the outside world. He becomes a fraud partner with Kim Wook and he solves cases.
Lee Jong Ah is Kim Wook's supporter. She is a white hat hacker out to gain social justice. She works as a low-ranking public officer at a community center as her day job.
Shin Joon Ho is an elite detective. One month prior to his wedding, his fiancée Choi Yeo Na disappears. To find her, he applies for the missing person squad.
(Sources: AsianWiki & Mydramalist)

8 comments:

  1. bestnya cita ni, mcm ala2 the untamed... mayat hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. syok nengoknya.. bermain dengan emosi..

      Delete
  2. Macam best je cite ni sha..nk tgk lah..

    ReplyDelete
  3. boleh tengok ni. Dah lama tak layan drama Korea

    ReplyDelete
  4. dah letak dalam list nak tengok ^^

    ReplyDelete
  5. wah ada go soo, genre yg saya suka ni..kena bookmark dulu..hehe

    ReplyDelete
  6. berhajat nak tengok drama ni, lepas tgk instagram ending sedih terus tak jadi. tapi go soo. sukaaa :). salam perkenalan kakSha.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »