Saturday, July 4, 2015

#Cabaran20Hari : Amalan Berbalas Juadah Di Bulan Puasa

#Cabaran20Hari
Hari kelapan

Assalamualaikum semua...
Saya masih lagi dengan #Cabaran20Hari...
Kenapa?? Sebab seronok kekalkan momentum menaip entry untuk blog..
Xkan nak give up separuh jalan ye dak.. hehehe..

Amalan Berbalas Juadah Di Bulan Puasa adalah satu amalan yang dapat mengeratkan silaturrahim antara kita dan jiran tetangga.. Saya suka amalan ini tapi sesekali jer dapat buat.. Yellah wanita yang berkerja seperti saya hanya dapat memasak pada sabtu dan ahad sahaja..
Bagus tau amalan nie untuk orang macam saya yang x reti memasak dalam kuantiti yang sikit.. Dari membazir baiklah disedekahkan kepada jiran tetangga.. Jiran2 juga akan saling berbalas juadah.. Seronok tau... Kadang2 tuh dapat juadah yang x dijangka.. hehehe...

Kepada yang berminat untuk menyertai #Cabaran20Hari bolehlah pergi ke blog ARZMOHA dan sahutlah #Cabaran20Hari..

Jom sahut cabaran ini!

5 comments:

  1. Dari sikit jadi banyak...

    kat kejiranan mana yang still amalkan sesi tukar juadah ni..??

    ReplyDelete
  2. syok berbalas2 juadah ni
    el ngan jiran2 sllu buat cam tu
    tp kita lak jd segan bila xde benda nak balas ..hehe

    ReplyDelete
  3. Zaman kanak2 best tukar2 juadah

    ReplyDelete
  4. Sha marilah kita berjiran, dapat tukar2 bekas hihihihi

    kira kat sini dengan mak mengasuh uwais je yg selalu tukar2, kalau taman sblm ni memang meriahhhh

    ReplyDelete
  5. kalau dh kerja smpai ke petang memang tak dpt nk sahut cabaran Arz tu. hehe
    dapat baca dr blog2 geng utara pun dh cukup.

    skrg jiran dh xhantar.. semua pakat beli di luar :(

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »