#Cabaran20Hari : Pengalaman Pahit di Bulan Puasa - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Wednesday, July 1, 2015

#Cabaran20Hari : Pengalaman Pahit di Bulan Puasa

#Cabaran20Hari
Hari Kelima..

Assalamualaikum...
Yeah dah hari kelima untuk #Cabaran20Hari .. X sangka.. berjaya gak menjaga momentum..
Hari ini kita citer pasal pengalaman pahit semasa berpuasa..
Pada saya pengalaman paling pahit bila beli juadah berbuka tapi lepas tuh xle makan..
Kenapa xleh makan?? Biasanya juadah tuh basi ataupun rasa dia amat luar biasa..
Yang nie memang sadis.. hehehe...Bayangkan masa tuh memang teringin nak makan tapi x boleh makan, Pergh!!! dianya perasaan memang luar biasalah... hehehe...
Yang kedua bila tak bangun sahur... Aduh!!! memang pahit gila r..
Sebab dah biasa sahur bangun dan makan nasi.. Jadi bila x sahur mulalah mood swing..
Sebab saya ada gastrik.. Jadi sahur tu memang wajib..
Pengalaman pahit yang kalau boleh memang akan dielakkan..
hehehe... setakat nie Alhamdulillah belum ada lagi kejadian2 di atas yang berlaku untuk Ramadhan 2015.. Semoga tahun ini akan bersih dari pengalaman pahit..

Kepada yang berminat untuk menyertai #Cabaran20Hari bolehlah pergi ke blog ARZMOHA dan sahutlah #Cabaran20Hari..

Jom sahut cabaran ini!!!

10 comments:

  1. follow here... wahh #cabaran20hari macam best je

    ReplyDelete
  2. mv dah 2 kali tak bersahur...huhu

    ReplyDelete
  3. Moga Ramadhan tahun nie terus dipermudahkan

    ReplyDelete
  4. rsnye pengalaman beli makanan kt luar tu yg xsedap tu rs semua alami..iols pun nah jd cam tu..sbb tu iols suka masak hehe

    ReplyDelete
  5. Assalam sha,
    moga puasa tahun ni semuanya lancar AMIN

    #BloggerUtara

    ReplyDelete
  6. Hmm.. pernah kena gak. Masa form 1.. bukan niat nak berpuasa tapi memang bangun lambat tak makan dh sebab mengejar masa siapkan hwk, pergi sekolah.. tak makan sampai stayback balik lebih kurang pukul 7.. nk makan tertidur pula, bangun keesokan pagi.. tak ke kena gastrik :(

    ReplyDelete
  7. Sebab tue Farah lebih selesa masak sendiri kat rumah drp beli kat param..:)

    ReplyDelete
  8. Sama la ekin harus sahur mkn nasi ada gastrik gak

    ReplyDelete
  9. ada gastrik susah la.. nanti sakit sgt kan walaupun tak pernah ada gastrik
    tgk kwn2 tahan sakit.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..