Tuesday, July 7, 2015

Dia... Aku Punya by Izma Qahiera

Assalamualaikum..

Marilah mari...Kita membaca...
Hehehe..Jangah marah ye.. Kita nak citer pasal Novel lagi..Novel yang menarik dibaca..
Kisah budak montel yang comel, cantik dan baik hati..
Bagaimana dia dihina tapi masih lagi berjaya menjadi manusia yang berpendidikan dan berkerjaya..
Mempunyai lelaki yang menyukainya kerana hati bukan fizikalnya..
Pada saya Novel ini bagus dibaca untuk motivasi diri..
Kita adalah apa yang kita nak jadi bukan apa yang orang lain mahu kita jadi..Fizikal yang besar bukanlah penghalang untuk kita berjaya dan bahagia..
Novel yang bermula dan tamat dengan baik..

Ingin Mengenali Penulis novel ini boleh ke Blog Beliau Hasil Tenyehan Izma Qahiera

Sinopsis belakang buku:- “Jadi kaulah Fakhri? Satu-satunya lelaki yang sanggup membeli perempuan paling comel dalam kampung ni? Hmmm...boleh tahan! Pandai kau pilih Gee! Dia berwang. Dan kau pula beruang! Hahaha!!!”

Aku tak pernah berangan untuk dipuji cantik. Apatah lagi datang jejaka mengatakan dia jatuh cinta pandang pertama dengan aku. Tak pernah dan takkan terjadi. Sebab aku sedar diri aku, hanya seorang gadis yang biasa-biasa saja dan mungkin…. luar daripada kebiasaan? Aku bahagia dengan kehidupan aku, tapi kenapa ada saja yang mengganggu emosi aku?

Dan… cinta. Aku bukan tak percaya kepada cinta. Aku juga ingin dicintai seikhlas dan sepenuh hati. Tapi untuk mencuba sekali lagi, aku tak berani. Cukuplah sebelum ini aku dikecewakan oleh cinta seorang lelaki.
Tapi… tanpa aku sangka, perkara yang aku tak pernah angankan selama ini, akhirnya muncul. Ya, rasa itu memang ada dan dia juga memang benar-benar wujud! Dia muncul saat aku sudah serik untuk percaya kepada janji-janji lelaki. Bagi aku, dia sama seperti mereka, hanya ingin menduga aku.
Setelah aku cuba melepaskan rasa ini terhadapnya, setelah berbagai-bagai fitnah dan cemuhan yang hadir antara aku dan dia, adakah masih ada peluang untuk aku mendapatkan cinta itu? Adakah lelaki itu yang sememangnya aku nantikan untuk menjadi yang pertama dan terakhir dalam hayatku ini?
“Sayang I kepada you, sama macam I sayang kepada nyawa I sendiri. Cinta I kepada you tak pernah mengharapkan lebih daripada apa yang I dapat sekarang. Kalau you cuba mengubahnya, itu bukan cinta namanya. Itu kompromi. Dan dalam percintaan tidak wujud sifat kompromi. Yang wujud hanya rasa ingin saling melengkapi. Kita menerima antara satu sama lain seadanya.”

Sha pinjam dari Perpustakaan Negara Malaysia..
Published March 2014 by October

4 comments:

  1. novel library ek?

    dl ms dok building lama rjin gak p library pnjam novel.time lunch x turun mkn boleh baca.skrg dh pndah building baru...jauh nau nk p pnjam buku...

    ReplyDelete
  2. Zai, kita pinjam dekat Shahida je..

    ReplyDelete
  3. novel library,...hihi....sebab ada lekat spine label

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com