Shoplinks.Asia

Tuesday, July 7, 2015

#Cabaran20Hari : Lagu Raya Pilihan

#Cabaran20Hari
Hari kesebelas..

Assalamualaikum... Selamat petang..
Tinggal x lama jer lagi dah nak raya...
Lagu-lagu raya pun dah mula main di radio dan tv...

So cabaran hari ini adalah mengenai lagu raya pilihan..
Untuk saya lagu raya pilihan adalah lagu-lagu lama..
Saya x brape berkenan dengan lagu-lagu raya sekarang..
Xde jiwa bila mendengar... Pelik benor bunyinya..
Tapi kalau lagu-lagu lama macam senarai dibawah nie memang akan menggamit hati dan memberi mood raya.. Terkesan di jiwa dan ada rohnya yang tersendiri..:-

Fazidah Joned - Selamat Hari Raya
Junainah M Amin - Suasana Riang Di Hari Raya
M.Nasir - Satu Hari Di Hari Raya
Ahmad Jais - Selamat Hari Raya
Sanisah Huri - Bersabarlah Sayang
Sanisah Huri - AidilFitri
Aishah - Pulanglah
Aishah - Setitis Cahaya di Aidilfitri
Rahimah Rahim - Selamat Berhari Raya
Aman Shah - Kepulangan Anakmu
Amy Mastura - Setahun Sekali
Rafeah Buang - Bila Takbir Bergema
Black Dog Bone - Cahaya Di Aidilfitri
D.J Dave - Menjelang Hari Raya
Dayang Ku Intan - Senandung Hari Raya Untukmu
P. Ramlee - Dendang Perantau
Jay Jay - Hari Raya Bahagia
Jeffrydin - Musafir Di Aidilfitri
Mamat (Exist) - Ku Pohon Restu Ayah Dan Bonda
Sharifah Aini - Suasana Hari Raya
Siti Nurhaliza - Anugerah AidilFitri
Siti Nurhaliza - Sesuci Lebaran
Sudirman - Balik Kampung
Sudirman - Dari Jauh Ku Pohon Maaf
Sudirman_-_Selamat_Hari_Raya
Uji Rashid & Hail Amir - Seloka Hari Raya
Sheila Majid - Hari Mulia
Anuar & Ellina - Suasana Hari Raya
Azlina Aziz - Indahnya Beraya di Desa
Noorkumalasari-Pulang Di Hari Raya

Yang paling menggamit hati dah tentulah lagu nie..
Pada saya lagu nie setiap kali dengar memang menyentuh hati dan perasaan..
Memang x boleh dengar lagu nie..
Mesti sedih ya amat.. hehehe.. Cengeng je kan..


Sudirman
Dari Jauh Kupohon Maaf 

Dalam dingin subuh hatiku terusik
Kenang nasib diri di rantauan
Bergema takbir raya menitis air mata
Terbayang suasana permai desa

Rindu hati ini inginku kembali
Pada ayah bonda dan saudara
Tetapi aku harus mencari rezeki
Membela nasib kita bersama

( korus )
Hanya ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas
Dari jauh kupohonkan ampun maaf
Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama
Meraikan aidil fitri yang mulia

Restu ayah bonda kuharap selalu
Hingga aku pulang kepadamu

( ulang korus )

Restu ayah bonda kuharap selalu
Demi anakmu yang kini jauh

video

5 comments:

  1. Byknya lagu pilihan .iyalah kan... setahun sekali hehe

    ReplyDelete
  2. ASSAM plak suka lagu Mamat (Exist) - Ku Pohon Restu Ayah Dan Bonda

    ReplyDelete
  3. Betul tu, lagu lama jugak jadi pilihan hati. Lagu raya zaman sekarang ni macam pelik benor bunyinya

    ReplyDelete
  4. Zumal layan semua, tapi yang tertentu bila terlebih feel keluar air mata gak...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI