#Cabaran20Hari : Tetamu Raya Paling Ditunggu-tunggu - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, July 6, 2015

#Cabaran20Hari : Tetamu Raya Paling Ditunggu-tunggu

#Cabaran20Hari
Hari Kesepuluh

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..
Semoga hari ini lebih baik dari semalam..
Macam mana dengan puasa kawan2?? Semoga terus Istiqamah ya..
Raya x lama jer lagi kan... Cakap pasal raya nie, jom citer pasal tetamu raya yang ditunggu-tunggu..

Zaman Sekolah..
Selalunya saya akan menunggu sepupu2 saya datang ke rumah..
Sebab setahun sekali jer dapat berjumpa..
Masa nielah yang paling seronok.. dapat jumpa saudara mara yang jauh..
Memang best giler.. Berkumpul.. main bunga api..
Jalan raya sama2..lawan kumpul duit raya..

Zaman Remaja..
Masa nie sebok dok tunggu kawan-kawan sekolah datang..
Yallah zaman sekolah x ramai kawan...
Jadi tertunggu-tunggu juga ada ke kawan nak datang rumah..

Zaman dewasa..
Kenangan yang paling x boleh nak lupa..
Tahun 2008.. Masa nie raya bulan Oktober..
Memang excited dan berdebar-debar..
Menanti kedatangan bakal tunang untuk pertama kalinya ke rumah..Masa nie family nk tgk orangnya macam mana..kira sesi suai kenal..
Pergh!! masa tu hanya Allah sahaja yang tahu debaran dihati...

Sekarang..
Alhamdulillah... sekarang tetamu yang di tunggu-tunggu adalah kepulangan suami dari Solat AidilAdha... Hehehe... jangan marah ye..

Bagaimana pula dgn kawan2..Siapakah tetamu yang paling dinanti2kan??

5 comments:

  1. sue tertunggu2 kawan datang rumah, kawan sekolah rendah atau sekolah menengah.

    ReplyDelete
  2. Sama tang tertunggu encik tunang masa raya tahun 2013 hihihi...
    Sekarang jdi wife tak.ada tunggu siapa

    ReplyDelete
  3. lebih kurang sama je kita. cuma beza, kira tunggu yang dah sah jadi tunang datang beraya masa tu hihihihi

    sekarang kalau dah balik rumah sendiri tgu2 kot parents pulak nak mai rumah kita ekekekeke

    ReplyDelete
  4. mesti kenangan setiap tahun berubah2.. hehehe
    ikut umur juga.

    ReplyDelete
  5. Zumal tunggu mak ayah balik...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..