#Cabaran20Hari : Memori Raya 90an Atau Zaman Kanak-kanak - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Friday, July 10, 2015

#Cabaran20Hari : Memori Raya 90an Atau Zaman Kanak-kanak

#Cabaran20Hari
Hari keempatbelas

Assalamualaikum... Memori Raya... hurm..

Kalau sebut pasal memori memang banyak yang ada dalam ingatan..
Zaman kanak-kanaklah yang paling meriah...
Bunga api.. kuih raya.. baju raya.. duit raya...
Jumpa saudara mara.. sepupu-sepupu...
Jalan gi umah mak saudara yang hanya dapat dibuat setahun sekali jer..
Memang best.. Masa nie x yah nak fikir pasal duit minyak or tol..
X payah nak pening-penig kepala cari duit untuk Sambut raya..

Sekarang bila dah besar baru tau.. Macam mana susahnya kalau x buat budget dari awal..
Raya bukan sekadar raya.. Banyak yang nak kena fikir..
Hubungan kekeluargaan perlu diteruskan supaya x terputus..
Walaupun hanya setahun sekali tetapi ikatan harus terus terjalin..
Baju raya anak-anak.. Biskut raya untuk dijamu pada tetamu..
Kunjungan saudara mara jauh...

Semua nie merupakan memori yang akan sentiasa di ingatan.. Kita menjadi lebih baik kerana kenangan semalam..

Kredit Gambar : Mr.Google

13 comments:

  1. kenangan sy zaman kecik2 dulu.. balik sekolah tlg mak buat bahulu.. malam raya yg paling meriah.. main bunga api.. huhu seronoknye bile mengenang balik semua tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best kan..smbl tolong smbl mkn..hehe..

      Delete
  2. Dah terasa jugak bab bajet tu even belum berkahwin...

    Adedey ~~

    ReplyDelete
  3. btl..zaman kanak2 memori paling indah

    ReplyDelete
  4. Betul la zaman kanak kanak ni tak perlu fikir apa. Walaupun baju raya. Semua tersedia.

    Tapi bila sudah bergelar bapa sedih kalau baju raya anak belum tersedia.

    ReplyDelete
  5. Betul tu zaman2 kanak2 xde apa perlu dipikirkan..alih2, baju raya mak dah siapkan, kuih raya dah ada..semua kelengkapan dah siap..

    tapi sekarang..huwaaaT_T hehehe

    ReplyDelete
  6. Kekadang terasa macam nak jadi kanak-kanak semula. Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita Zumal..selalu jer terfikir, alangkah bestnya kalau dpt undur masa..

      Delete
  7. Ingin kembali zaman2 kanak2

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..