Saturday, October 10, 2015

Jom Makan Roti

Assalamualaikum..
Kita sembang pasal roti..
Saya memang penggemar roti coklat jenama Gardenia. Biasanya kalau beli memang xkan beli perisa lain.
Tapi baru-baru ni terpengaruh dengan En. Suami yang begitu asyik makan roti blueberry, maka saya pun cuba. Pergh!! Best rupanya.

Makan cenggitu je. Sedap.
Makan roti blueberry bersama Neslo pun best dan layan..
Saya suka roti blueberry keluaran Masimo dan juga Mighty White.
Rotinya lembut dan gebu.. Krimnya x terlalu manis dan mewah rasa blueberrynya.



Rasa Blueberry yang mewah dalam roti ini membuatkan ianya sedap dimakan.
Masimo menggunakan jem blueberry dan krim secara berasingan dan menghasilkan rasa yang sangat mengancam.
Manakala Mighty White pula mencampurkan krim dan bueberry pada adunan yang sekata dan mampu memikat selera anda.


Selain blueberry, saya dah mula mencuba roti dengan filling yang berbeza.. Antara yang mendapat perhatian saya ialah 100% Whole Wheat Strawberry (Masimo).  Yang ini agak mengenyangkan kerana menggunakan roti whole wheat.

Selain yang diatas, roti dengan filling kopi juga mula menarik minat saya. Rasa kopi yang mewah dan harum membuatkan jiwa bergetaran. Cewah!! Kemain lagi ye.

6 comments:

  1. hehehe.. nampak macam sedap...

    tapi, kalau nak bertukar yang baru mesti nak rasa yang orang lain punya dulu..

    mana tau tak kena tekak.. heh2

    ReplyDelete
  2. bagi menjawab ajakan tu,
    jom!
    hehe

    ReplyDelete
  3. Owh.. Perisa blueberry tapi aRz lebih suka gardenia

    ReplyDelete
  4. tak pernah lagi rasa roti Massimo.. ehehe
    Gardenia di hati..

    ReplyDelete
  5. lama tak makan roti berperisa ni terliur la pulak

    ReplyDelete
  6. kami suka mkn roti yg pedas2 ja

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com