Pokok Kacang Hijau - Kasihku Amani Imani

GURU

APDM SAPS

Monday, October 5, 2015

Pokok Kacang Hijau

Assalamualaikum..
Pernah makan bubur kacang hijau?
Nak lagi sedap, bubuh durian..
Pernah tengok pokok dia?
X pernah.. Meh nak share dengan pembaca semua rupa Pokok Kacang Hijau. Cara nanamnya pun mudah je.
Ada tanahkan.. Beli kacang hijau, pastu tabur je atas tanah. Siram dan bajakan. Maka tumbuhlah ia. Mahal owh skrg kacang hijau. Sekilo RM8.00.

Pokok Kacang Hijau

1. Yang hijau tu muda lagi.
2. Yang coklat tu dah boleh kutip. Nak mudah dapatkan kacangnya kena jemur bagi kering. Pastu ramas.
3. Tula kacang hijaunya.

7 comments:

  1. ooo gitu ghupernya..pokok kacang panjang biasa tgk..kacang hijau tak pernah..hihihi

    ReplyDelete
  2. JOM JOIN GA NI.RM200 MENANTI ANDA!

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.my/2015/09/giveaway-rm200-by-mkhaicom-2015.html

    ReplyDelete
  3. JOM JOIN GA NI.RM200 MENANTI ANDA!

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.my/2015/09/giveaway-rm200-by-mkhaicom-2015.html

    ReplyDelete
  4. Nie kalau tanam mudah tumbuh kan ^-^

    ReplyDelete
  5. bagus sebab senang tumbuh..
    tapi nak kena tanam bnyak mana kak baru dapat masak bubur 1 family ?

    ReplyDelete
  6. ooo gitu rupanya pokok kacang hijau ya baru taw ni

    ReplyDelete
  7. 34 tahun hidup ni pestime tgk....hahahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..