Tuesday, October 27, 2015

Pernah Terfikir Tak Kenapa Orang Selalu Cakap Barang Seludup Tak Bagus & Merbahaya?

Assalamualaikum...
Saja nak sharelah..

Pernah Terfikir Tak Kenapa Orang Selalu Cakap Barang Seludup Tak Bagus & Merbahaya?

Ramai di antara kita rakyat Malaysia suka beli barang tak original atau dalam erti kata lain barang yang diseludup secara haram dan dijual secara berleluasa di sini.
Antara barang seludup yang sering mendapat permintaan tinggi daripada orang ramai ialah pakaian berjenama,rokok, produk kecantikan, telefon bimbit, perfume, dan banyak lagi.
Namun yang menjadi persoalan sekarang, tahan lama ke? Tak merbahaya? Tiada kesan sampingan?
Sha kongsikan info-info penting yang korang patut tahu untuk elakkan diri dari terus beli barangan tidak berkualiti ini. Jom tengok SINI

Memang murah tapi tahan ke? Confirm tak merbahaya?


Apa kata kongsi pendapat korang mengenai perkara ini?
Barang seludup, Murah tapi tak bagus dan merbahaya.

3 comments:

  1. kena hati2 beli barang2 seludup nie..kita tak tahu apa kandungan yg ada kt dalam tue.. better elakkan la..=D

    ReplyDelete
  2. Crang ramai fikir nak murah je baru fikir kualiti. Tak semualah tapi kebanyakannya memang fikir macam tu.

    ReplyDelete
  3. Kena hati2 beli barang la lepas ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »