Sunday, November 12, 2017

Buku Teks Amani Hilang

Assalamualaikum..
Hye semua..

Isnin (13.11.2017) Amani dah kena hantar buku teks..
Cikgu dah bagi surat suruh ikat buku..
Sebelum itu memang dah tanya Amani buku ada tak..
Jawapannya ada saja..

Malam Jumaat (10.11.2017) Sha suruh dia asingkan buku dia siap-siap..
Bila tanya mana buku teks Bahasa Melayu, dia boleh jawab tinggal kat sekolah..
Ayahnya cakap..
Pakat tak adalah buku tu..

Sha ingat nak beli secara atas talian je..
Dekat laman sesawang Dewan Bahasa dan Pustaka ada jual..
Ayahnya pula ajak ke Rawang..
Kebetulan ada kawan pejabat duduk dekat Bukit Beruntung bagi tahu ada kedai buku jual buku teks kat situ..

Jadinya Sabtu terus gi cari..
Alhamdulillah dapat beli..
Tak payah la beli secara atas talian..
Siap encik suami belanja Sha novel sebuah.. Hehehe..
Hadiah hari jadi katanya..

Buku Teks Amani dan anak pengasuh.. 

Hadiah harijadi Sha

Pustaka Rawang Maju, Bukit Beruntung. 
Online : http://dbpniaga.my/ms/

5 comments:

  1. Hihi...hilang buku kena bayar..hihi..

    ReplyDelete
  2. saya pernah hilang buku teks, cikgu suruh bayar,mahal pula tu,pelajar lain hilang juga tapi diorang semua tanda sendiri,jadi buku hilang pun diorang cakap ada...sekarang bila terfikir balik mesti tertanya kenapa dulu aku jujur/lurus sangat?hahaha =P

    ReplyDelete
  3. Mesti pening kan bila dah hilang buku teks, huhu..

    ReplyDelete
  4. hahahaha buku teks ni kalau tak hilang sebuah setahun memang tak sah

    ReplyDelete
  5. buku teks skrg kalau hilang kena ganti or byr guna duit.
    kt skola eca lak, klu bdk xganti or bayar..next year xdipinjamkan buku teks lagik.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »