Thursday, November 16, 2017

Jual Beli Cinta oleh Weeda Airiza

Assalamualaikum..
Hye semua.. 

Tajuknya kemain lagi..
Penerbitan Alaf21 memang best..
Novel cintanya sweet dan menarik..
Novel ini pasal Juju yang frust dengan kawan-kawan baiknya..
Kemudian lepas putus dengan Amsyar, dia menetap di luar negara.. 

Tapi lepas 4 tahun mama juju ajak balik Malaysia..
Konflikpun bermula..
Musuh dan ex-boyfriend muncul..
Gangguan jiwa betul..
Dalam masa yang sama muncul Faiq..
Makin huru hara hidup Juju.. 

Sha suka cara penulis menulis cerita..
Penuh dengan yang tersirat..
Hubungan persahabatan.. Hubungan suami isteri..
Hubungan anak dan mak, anak dan ayah..
Hubungan kekeluargaan..
Bila baca novel ini terasa kebahagiaan, kesedihan, kemarahan dan juga tekanan yang dihadapi oleh watak utamanya iaitu Juju..
Bagaimana masa silam mampu membuatkan seseorang itu sukar untuk berkawan dan lebih suka menyendiri..
Bagaimana seorang lelaki berjaya mengubah seorang perempuan..
Nasihat seorang suami, sokongan dari suami..
semua ini mainkan peranan dalam hidup seorang perempuan..
Memang sangat-sangat menarik novel ini..

Sha baca pada 13.11.2017 dan selesai pada 14.11.2017
Hak milik Perpustakaan Negara Malaysia..

6 comments:

  1. nasihat & bimbingan suami tu penting kan untuk seorang isteri. Kalau rosak suami, rosak la jugak isterinya

    ReplyDelete
  2. Best nya kerja kat perpustakaan ya Sha

    Hehe

    Baca buku memanjang

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, terima kasih ya sudi baca novel saya ^_^ Saya hargai sangat2 :) *hugss* Boleh saya minta izin untuk ambil review ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam.. Terima kasih juga sudi tinggalkan komen di sini.. Boleh je..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »