Tuesday, November 7, 2017

Jom Mengundi

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sila jangan terkeliru dengan tajuk.. Hehehe.. Undi buku apa nak baca sebenarnya.. Buku banyak lagi tak baca..
Koleksi sendiri dan pinjam dari Perpustakaan..
Demi menegakkan keadillan pada buku-buku ini.. Cewah..
Sha pun buatlah proses cabutan..
Sebab ada buku yang dah lama Sha beli tapi terperam saja.. 

Rasa macam sampai bila-bila pun tak akan baca.. Kalau buat macam ini, buku-buku ini punya saingan yang adil.. Kikiki.. Sha dapat idea ini dari group Whatsapp sebenarnya.. 
Sebab makin banyak pula buku yang dibeli.. Buku-buku baru pun Sha akan tulis tajuknya dan bubuh dalam bekas ini juga.. Baru adil dan saksamakan.. Tak bolehlah Sha ngelat.. Hehehe.. Kalau kawan-kawan ada cara lain nak menentukan pembacaan, bolehlah berkongsi dengan Sha di ruangan komen..

Sha selalunya akan baca ikut mood.. Kalau dah baca novel cinta, Sha akan selangkan dengan novel seram atau thriller.. Kemudian Sha baca balik novel cinta.. Itu yang banyak buku terkandas.. Bila buat macam ini Sha tak boleh memilih.. Cara ini akan membantu Sha menghabiskan buku-buku yang sudah terlalu lama terkandas.. Terkandas sebab tajuk, kulit buku dan sinopsis yang tidak menarik minat.. Tapi Sha beli sebab nafsu.. Wakakaka.. Teruk kan manusia yang mencintai buku ini.. Kadang-kadang terkandas sebab sayang nak baca.. Perasaan sayang ini bila buku itu Sha suka dan kalau Sha baca Sha rasa macam.. Ala.. Nanti dah tak ada buku best nak baca.. Ini pun masalah juga sebenarnya.. Hahaha.. Pencinta buku yang agak mereng bila berdepan dengan buku.. Ada sesiapa yang punya masalah yang sama macam Sha? Jom kongsi apa yang kau orang buat untuk mengatasi masalah ini.. 

Tajuk buku yang Sha dah tulis atas kertas..

Kita lipat-lipat dan bubuh dalam satu bekas.. 

Inilah antara buku yang masih belum sempat Sha baca..

4 comments:

  1. banyaknyaaaaa! saya tak jumpa masa nak baca :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu pun antara masalah juga sebenarnya.. hehehe

      Delete
  2. Replies
    1. Memang banyak pun mv.. ini pun ada yang belum sampai..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »