Tuesday, November 21, 2017

Gotong-royong di Sekolah Agama Amani

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam, dekat sekolah agama Amani ada buat gotong-royong..
Sha minta pelepasan dua jam..
Sebab gotong-royongnya mula pukul 3.00 petang..
Gotong-royong ini untuk membersihkan dan mengalihkan kerusi, meja, almari dan segala peralatan yang ada di kelas bawah..
Sebab ubah suai akan dijalankan sepanjang cuti sekolah ini..
Dari 3 kelas akan dijadikan 4 kelas dimana satu kelas akan dijadikan bilik guru..
Sebwlum ini, bilik gutu terletak di bangunan yang berasingan.. 

Alhamdulillah dengan usaha guru besar, dapatlah sekolah peruntukan zakat dari Jabatan Agama untuk pengubahsuaian..
Tak ramai yang datang sebab waktu kerjakan.. Sha pun datang seorang je.. Encik suami kena bertugas..
Selepas gotong-royong kami dijamu dengan air dan mee hoon sup.. 

Dalam pukul 5 petang semuanya selesai..
Disebabkan pengubahsuaian itu, Sha minta kebenaran daripada ustazah untuk mencutikan Amani dari persekolahan..
Yallah cikgu bukan boleh suka-suka bagi cuti.. Lagipun dah tak belajar.. Kelas dah lapangkan..

Semoga kerja pengubahsuaian dapat disiapkan sebelum sekolah dibuka semula pada Januari 2018..

3 comments:

  1. seronok juga sesekali dapat join gotong royong sekolah anak2 ni kan

    ReplyDelete
  2. seronook bila ada gotong royong kat sekolah anak, kita sebagai ibu bapa dapat bertemu dan mengeratkan silaturrahim....
    dan mrs pip tag sha http://www.mrspip.com/2017/11/birthday-giveaway-november.html

    ReplyDelete
  3. tkenang zaman sklh plak.. rindu.. best dapat bprogram mcm ni kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »