Tuesday, November 28, 2017

Pembalut Buku & Buku Latihan

Assalamualaikum.. 
Hye semua..


Sha ada belikan buku latihan untuk Amani buat sepanjang cuti sekolah ini.. Bukan apa, sekadar memantapkan skil Amani.. Kebetulan dia duduk rumah pengasuh yang ada anak sekolah.. Sha minta tolong tengokkan Amani buat latihan.. Terutama sekali matematik dan Bahasa Inggeris..
Masa tengah tengok-tengok pembalut buku, Sha ternampak pembalut berwarna hitam dan juga kuning.. Macam menarik je.. Sha try beli yang warna hitam.. Pada Sha harganya agak berbaloi dengan ketebalan yang ditawarkan.. RM3.80 untuk satu gulung.. Kini plastik pembalut buku pun dah berwarna warni..

Sempatlah juga rembat dua buah komik yang dialih bahasa dari Jepun ke Melayu..
Komik seram.. Kikikiki.. 

Setelah buku dibalut menggunakan plastik pembalut berwarna hitam..
Masih lagi okay, nampak gambar dan tulisan cuma tak secerah plastik jernih..

Antara buku-buku latihan yang Sha beli.. Untuk Amani dan Imani.. Pembalut buku je teringat nak beli.. Salotapenya Sha lupa.. Hehehe.. 

6 comments:

  1. pembalut buku ada juga yg express tp lg suka guna yg biasa ni..yg express kdg2 mudah tercabut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha pun tak suka yang express.. lebih suka yang manual macam nie..

      Delete
  2. Sekurang2nya dapat mengisi masa lapang mereka selama bercuti.

    ReplyDelete
  3. Cantik juga pembalut buku warna hitam tu :)

    ReplyDelete
  4. Rajinnya balut buku.. lea pas sari ke sari nak balut buku.. lastnye pembalut buku habis dikerjakan sikecik tu..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »