Sunday, January 13, 2019

Surihati Encik Pembunuh oleh Hilal Asyraf

Assalamualaikum..
Hye semua..

Tajuknya sahaja memang memikat hati Sha untuk membaca.. Ini buku ke empat dari penulis ini yang berjaya Sha baca.. Ke empat-empatnya mempunyai kesinambungan namun boleh sahaja dibaca secara berasingan.. Sebab setiap satu buku membawa kisah yang berlainan.. Macam buku Surihati Encik Pembunuh ini menceritakan kisah seorang pembunuh upahan yang telah membunuh lebih 800 orang dan mangsa-mangsanya terdiri daripada mereka-mereka yang jahat.. Beliau tidak akan sesekali membunuh orang awam, kanak-kanak dan wanita.. Beliau lelah dengan darah yang menyimbahi tubuh beliau dan ingin berhenti dari menjadi pembunuh.. Niat itu telah menemukan beliau dengan wanita yang pernah menjadi rakan sekuliah waktu zaman belajar.. Maka dari situ bermulalah usaha beliau untuk melepaskan diri dari dunia kegelapan.. Berjayakah beliau? Apakah rancangan sebenar yang dirancang oleh ketua beliau?? Bukan cerita cinta tapi lebih pada cerita aksi dan pendekatan kepada Islam..

Sha baca pada 07.01.2019 dan selesai pada 11.01.2019.. Lama kan.. Sebabnya sambil baca buku ini, Sha baca buku lain sama.. Sudahnya lamalah masa nak selesaikan bacaan.. Hahaha..

(ebook - PNM e-Reader)

13 comments:

  1. Patutlah lambat habis, Kak Sha baca buku lain pada masa yang sama. Biasanya saya baca satu buku je dalam satu masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang selalunya macam nielah.. Baca satu buku digital dan satu buku fizikal.. Kikiki..

      Delete
  2. kisah dia nak tobat la kan ? tapi mesti ada jeee orang2 yang dengki. betol x betol x ?
    hehehe pastu dia jumpa orang dia suka ?? hehe..

    ReplyDelete
  3. nampak menarik ni nanti nak try cari..hihi

    ReplyDelete
  4. 800 org? boleh pecah rekod ni hehehehe

    ReplyDelete
  5. Mama sjka the cerita genre gini nesti best

    ReplyDelete
  6. mesti best jalan cerita ni :)

    ReplyDelete
  7. Honestly tak pernah baca satu pun buku dr Hilal. Harap nt terbukak hati nak beli dan baca hee

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »